Apple şi Google au scăzut într-un top anual referitor la reputaţia brandurilor corporative, în timp ce Amazon s-a menţinut pe prima poziţie pentru al treilea an consecutiv, iar Tesla a urcat puternic după ce a trimis un automobil roşu în spaţiu, potrivit cercetării efectuate de Harris Poll pe piaţa americană, transmite Reuters.
Producătorul "iPhone" a coborât de pe locul al cincilea pe poziţia 29, iar Google de pe locul 8 pe 28. În 2016, Apple se afla pe poziţia a doua, potrivit sondajului anual Harris Poll Reputation Quotient publicat marţi.
Sondajul, efectuat începând din 1999, a intervievat 25.800 de americani adulţi, în perioada 11 decembrie 12 ianuarie, în privinţa reputaţiei celor mai vizibile branduri corporative.
John Gerzema, directorul general al Harris Poll, a declarat într-un interviu că motivul probabil al scăderii Apple şi Google a fost că nu au introdus un număr la fel de mare de produse cu care să atragă atenţia consumatorilor, ca în urmă cu câţiva ani, când Google a lansat oferte gratuite, cum ar fi procesorul word Google Docs sau Google Maps, sau când directorul de atunci al Apple, Steve Jobs, a introdus iPod, iPhone şi iPad.
Google şi Apple se află în acest moment în vale. Nu am ajuns încă la maşini autonome. Nu vedem încă toate produsele de inteligenţă artificială pe care le vor face", a spus Gerzema.
Între timp, Amazon.com a rămas pe prima poziţie pe care a deţinut-o în ultimii cinci ani, cu excepţia lui 2015, când a coborât pe locul doi. Gerzema a atribuit poziţia de lider deţinută de Amazon extinderii prezenţei în vieţile oamenilor în sectoare cum ar fi cel al magazinelor alimentare, prin intermediul Whole Foods.
În cele din urmă, Tesla, compania lui Elon Musk, a urcat de pe locul 9 pe locul 3, după ce a trimis în spaţiu un automobil Tesla Roadster la bordul unei rachete SpaceX, chiar dacă nu reuşeşte să livreze automobilele la timp.
John Gerzema a afirmat despre Elon Musk: "Este crainicul de carnaval al timpurilor moderne, este incredibil. Cu această atitudine este capabil să capteze imaginaţia publicului când fiecare ştire este incredibil de negativă. Acoperă un vid de optimism".