Producătorul auto nipon Nissan Motor intenţionează ca aproape toate maşinile sale vândute în Europa să fie electrificate până în anul fiscal 2026, ca parte a planului de revizuire a strategiei privind vehicule electrice, informează Agerpres.
Ponderea modelelor alimentate exclusiv cu baterii şi a celor hibride în rândul maşinilor vândute în Europa va ajunge la 98%, faţă de ţinta anterioară, de 75%.
Anunţul vine după ce luna aceasta Nissan anunţase că va cumpăra o participaţie de până la 15% în Ampere, divizia de vehicule electrice care va fi înfiinţată de partenerul său de alianţă Renault SA.
Pe plan global, ponderea modelelor electrificate în rândul maşinilor vândute de Nissan va ajunge la 44% până în finalul anului fiscal 2027, faţă de ţinta anterioară, de 40%, iar pe piaţa din Japonia va ajunge la 58%, de la 55%. În SUA, peste 40% din vehiculele vândute de Nissan vor fi electrificate până în anul fiscal 2030.
Grupul nipon a fost un pionier în domeniul vehiculelor electrice, cu modelul alimentat exclusiv cu baterii Leaf, dar s-a confruntat cu dificultăţi în urma sporirii concurenţei din partea noilor producători auto intraţi pe piaţă.
Până în 2030, producătorul auto nipon ar urma să aibă 27 de vehicule electrificate noi, din care 19 alimentate exclusiv cu baterii, în timp ce planul precedent viza 23 de vehicule electrificate noi, din care 15 alimentate exclusiv cu baterii
Pe lângă producţia de la fabrica Smyrna, statul american Tennessee, Nissan intenţionează să producă sisteme electrice de propulsie la uzina sa Decherd din acelaşi stat, pentru a îndeplini cerinţele din cadrul programului american de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), a anunţat luni Ashwani Gupta, directorul operaţional al Nissan. De asemenea, Nissan ia în considerare asigurarea unei a doua surse pentru baterii în SUA, a adăugat Gupta.