"Aria de export a României se extinde"

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 29 iulie

"Aria de export a României se extinde"

(Interviu cu Daniel Babii, DSV Road)

Polonia şi Bulgaria - interesate de produsele româneşti Germania, Italia, Franţa şi Ungaria - pieţele tradiţionale pentru exporturile din România Camioanele electrice - o oportunitate pentru transportul de marfă

Ţara noastră rămâne un importator net, însă tot mai multe produse merg către export. De la echipamente electronice de consum, la componente IT şi echipamente industriale, exporturile din această industrie au cunoscut o creştere semnificativă în ultima perioadă, consolidând poziţia României pe harta exporturilor europene, apreciază Daniel Babii, Business Development Director DSV Road. O tendinţă de creştere se remarcă şi în domeniul agriculturii, fiind exportate cereale, legume şi fructe, subliniază acesta. Daniel Babii ne-a spus, în cadrul unui interviu, că alte tipuri de produse care merg la export sunt materialele plastice şi din cauciuc, produsele textile, metalele şi articolele din metale. De asemenea, pe lângă pieţele tradiţionale - Germania, Italia, Franţa şi Ungaria -, apar noi destinaţii în care produsele din România merg tot mai frecvent - Polonia şi Bulgaria.

Printre provocările domeniului se numără echilibrarea costurilor şi a calităţii serviciilor, este de părere sursa citată, care ne-a menţionat că apariţia camioanelor electrice reprezintă o oportunitate pentru industria transportului de marfă. "În timp ce adoptarea iniţială a vehiculelor electrice pentru transportul de marfă din România poate fi treptată, monitorizăm îndeaproape evoluţiile din acest segment şi suntem pregătiţi să integrăm aceste tehnologii pe măsură ce piaţa şi infrastructura se maturizează. Avem un plan de first mile şi last mile delivery cu vehicule electrice. Tranziţia va fi una treptată, iar implementarea este strâns legată de ritmul în care evoluează proiectele de infrastructură pe acest segment".

Printre altele, reprezentantul DSV Road ne-a vorbit despre cum arată România în materie de import-export, dar şi despre principalele provocări ale pieţei de transport din ţara noastră.

Reporter: Cum arată piaţa transportului de mărfuri din România şi ce perspective are aceasta?

Daniel Babii: Piaţa de transport de marfă a fost destul de dinamică în primul trimestru al anului, în ciuda contextului economic marcat de incertitudini. Dacă ne uităm la industria automotive, vedem că aceasta traversează o perioadă de tranziţie, ţinând cont de trecerea la vehicule electrice. Cu toate acestea, evoluţia pe acest sector atât în 2023, cât şi la începutul anului 2024, s-a încadrat în parametrii previzionaţi, ţinând cont că o bună parte a componentelor vehiculelor auto sunt şi vor fi necesare şi pe viitor. În acelaşi timp, şi industria de fashion reflectă un trend pozitiv în ceea ce priveşte cererea de servicii oferite de DSV Road, compania fiind în negocieri cu potenţiali parteneri din domeniu, lucru care ar presupune dezvoltarea serviciului de cross-docking la nivel regional.

Per total, în primul trimestru al anului, piaţa transportului de mărfuri a înregistrat o creştere de 10%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi ne aşteptăm ca cererea pentru serviciile din protofoliul DSV Road să rămână constantă şi să se menţină pe o traiectorie pozitivă. Totuşi, nu excludem o oarecare moderare a ratelor de creştere spre sfârşitul anului, pe măsură ce mediul economic evoluează. Piaţa de transport se confruntă în continuare cu provocări şi este dificil să facem previziuni. Rămânem însă încrezători că un portofoliu diversificat, cu clienţi din multiple industrii, va reprezenta o modalitate prin care să traversăm mai uşor perioadele fluctuante şi să reuşim să menţinem un echilibru în privinţa volumelor gestionate.

Reporter: Care sunt principalele probleme cu care vă confruntaţi şi cum s-au schimbat acestea faţă de anul trecut?

Daniel Babii: Din păcate, sectorul transporturilor continuă să se confrunte cu aceleaşi probleme din anii trecuţi. Calitatea infrastructurii, performanţa logistică la un nivel scăzut, deficitul de şoferi de camion, care a devenit o problemă globală, alături de creşterea costurilor cu combustibilul şi de lipsa de optimizare a procedurilor vamale rămân principalele provocări cu care ne confruntăm în prezent. În plus, contextul geopolitic impactează direct mediul economic şi piaţa se confruntă cu volatilitate şi suferă în continuare o lipsă a predictibilităţii.

Cu toate acestea, experienţa noastră vastă şi abordarea agilă ne ajută să ne adaptăm tuturor provocărilor şi să depăşim aceste obstacole în mod eficient.

Reporter: Care sunt cele mai căutate tipuri de transport şi ce cantităţi de marfă aţi transportat în primele luni din an? Cum arată acestea comparativ cu anul trecut?

Daniel Babii: Cererea pentru transportul de tip grupaj, preferat pentru flexibilitatea de a transporta cantităţi diferite de marfă, între 30 kg şi 3.000 kg, fără obligaţia închirierii unui camion întreg, rămâne în topul preferinţelor din portofoliul DSV Road. De altfel, ne bucurăm să vedem tot mai multe solicitări pentru acest serviciu care este preferat şi pentru posibilitatea de a reduce cheltuielile de transport cu până la 80%. Grupajul este urmat de transportul intermodal, prin folosirea combinată a trenului şi a camionului, şi a celui full truck load - încărcări complete.

Un interes crescut, în special din partea IMM-urilor, este şi pentru soluţia de Green Transport. Companiile mici şi mijloci acordă o atenţie tot mai mare mediului şi urmează trendul companiilor multinaţionale cu programe de sustenabilitate şi strategie ESG de a opta pentru transport de mărfuri pe bază de biocombustibil.

Reporter: Ce tipuri de marfă intră cel mai des în România?

Daniel Babii: România continuă să fie un importator net, cu o gamă largă de produse care intră în ţară. Cele mai comune mărfuri includ electronice, piese auto şi bunuri de larg consum, reflectând baza de producţie a ţării şi cererea internă în creştere.

În acelaşi timp, activitatea de import pentru agricultură se află pe un trend ascendent. Dacă ne uităm la anul trecut, sectorul agricol a reprezentat 20% din întreaga activitate de transport, cele mai importate mărfuri fiind utilajele agricole, îngrăşăminte, în special bio, seminţe, pesticide si ierbicide.

Reporter: Cum arată exporturile în acest an?

Daniel Babii: Anul 2024 a început pe un trend pozitiv, numai în primele două luni activitatea de export înregistrând o creştere de 22% pentru serviciile din portofoliul DSV Road, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, pe fondul încheierii de noi parteneriate şi a extinderii portofoliului de clienţi. Printre cele mai exportate produse sunt vehiculele şi componentele auto, România atrăgând investiţii semnificative şi dezvoltând capacităţi de producţie competitive la nivel global.

De la echipamente electronice de consum, la componente IT şi echipamente industriale, exporturile din această industrie au cunoscut o creştere semnificativă în ultima perioadă, consolidând poziţia României pe harta exporturilor europene.

O tendinţă de creştere se remarcă şi în domeniul agriculturii, fiind exportate cereale, legume şi fructe. Alte tipuri de produse care merg la export sunt materiale plastice şi din cauciuc, produsele textile, metale şi articole din metale.

Piaţa pe care România exportă cel mai mult continuă să fie, în ultimii ani, Germania, urmată de Italia, Franţa şi Ungaria. În afară de aceste pieţe cu tradiţie, vedem şi ţări ca Polonia şi Bulgaria, interesate de produsele româneşti. Piaţa se dezvoltă din ce în ce mai mult şi aria de export a României se extinde.

Reporter: Ţinând cont de situaţia economică şi geopolitică actuală, ce strategii a adoptat DSV Road pentru a-şi menţine competitivitatea pe piaţa de transport rutier din România?

Daniel Babii: În faţa peisajului economic şi geopolitic actual, DSV Road a adoptat o strategie care acoperă mai mulţi piloni pentru a-şi menţine competitivitatea. Aceasta include diversificarea ofertelor noastre de servicii, optimizarea şi planificarea rutelor şi valorificarea parteneriatelor strategice pentru a ne îmbunătăţi eficienţa şi rezistenţa operaţională.

Reporter: Cum reuşiţi să menţineţi un echilibru între costuri şi calitatea serviciilor oferite în actualul context economic?

Daniel Babii: Echilibrarea costurilor şi a calităţii serviciilor este o provocare continuă, dar pe care am depăşit-o cu succes printr-o combinaţie de excelenţă operaţională, integrare a tehnologiei şi management eficient al costurilor. Explorăm în mod continuu modalităţi de a creşte productivitatea, de a reduce risipa şi de a transmite beneficiile clienţilor noştri, asigurându-ne că menţinem un avantaj competitiv fără a face compromisuri în furnizarea de servicii.

Reporter: Ce previziuni aveţi pentru noul segment de camioane electrice? Cât de intens veţi folosi camioanele electrice pentru transport de marfă în România?

Daniel Babii: Apariţia camioanelor electrice reprezintă o oportunitate pentru industria în care activăm, iar DSV Road explorează în mod activ potenţialul acestora. În timp ce adoptarea iniţială a vehiculelor electrice pentru transportul de marfă din România poate fi treptată, monitorizăm îndeaproape evoluţiile din acest segment şi suntem pregătiţi să integrăm aceste tehnologii pe măsură ce piaţa şi infrastructura se maturizează. Avem un plan de first mile şi last mile delivery cu vehicule electrice. Aşa cum spuneam, tranziţia va fi una treptată, iar implementarea este strâns legată de ritmul în care evoluează proiectele de infrastructură pe acest segment.

Reporter: Ce planuri are DSV Road în următoarele luni?

Daniel Babii: În următoarele luni, accentul principal al DSV Road va fi pe consolidarea poziţiei noastre pe piaţa din România. Urmărim cu atenţie schimbările pieţei pentru a răspunde cât mai rapid şi eficient nevoilor clienţilor noştri cu servicii şi soluţii care să aducă plus valoare şi care să facă diferenţa atât ca rapiditate, cât şi din punct de vedere al costurilor.

Totodată, investim în tehnologie şi inovare şi lucrăm la parteneriatele cu clienţii şi furnizorii cheie. În acelaşi timp, luăm în calcul o investiţie pentru includerea spaţiului de la Braşov pe lista locaţiilor pentru cross-docking, având în vedere perspectivele de creştere ale industriei, care impun necesitatea deschiderii unor posibile noi centre regionale.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. tot mai multe “varietati”… ca la “volum/cantitate” stsm inca “praf” fata de perioada de AUR…

    s c c r e t 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb