ARILOG: Trenduri şi strategii în logistică şi supply chain management

A.B.
Companii / 9 martie 2021

Trenduri şi strategii în logistică şi supply chain management

Transformarea digitală a companiilor descrie procesul de creare a valorii prin dezvoltarea şi implementarea noilor tehnologii digitale, adaptarea strategiilor companiei bazate pe noi modele de afaceri digitalizate şi dobândirea abilităţilor sau calificărilor necesare pentru personal. Obiectivul este de a creşte flexibilitatea şi productivitatea într-o companie, concentrându-se în acelaşi timp pe clienţi şi noile lor cereri de servicii şi bunuri digitale, trasmite un comunicat de presă.

Studiul s-a desfasurat în perioada iunie - decembrie 2020 şi are 65 de respondenţi din totalul de 100 planificaţi, personal middle şi top level management din companii cu următoarele domenii de activitate: comerţ, producţie, servicii logistice şi de transport.

Studiul a fost împărţit în patru mari categorii, iar concluziile sunt următoarele:

1. Mediul de afaceri în era digitala

Majoritatea (84,4%) persoanelor intervievate consideră că transformarea digitală aduce cu sine oportunităţi mari sau foarte mari în cadrul companiei unde îşi desfăşoară activitatea. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre aceştia (54,7%) sunt de părere că transformarea digitală presupune un nivel scăzut sau foarte scăzut de risc.

Presiunea pe costuri, sustenabilitatea, fluctuaţiile cerinţelor clienţilor şi complexitatea şi cerinţele personalizate ale clienţilor au o relevanţă mare şi foarte mare pentru mai mult de jumătate dintre companiile incluse în eşantion.

2. Digitalizarea şi tehnologizarea

Aplicaţiile ERP şi Warehouse Management Systems sunt serviciile IT care prezintă o relevanţă mare pentru mai mult de 85% dintre companiile analizate. Aceste sunt în prezent şi serviciile IT deja funcţionale în cadrul a 76% respectiv 64% dintre companii.

Predictive maintenance este singurul concept din domeniul Data Analysis/Artificial Intelligence pe care un procent semnificativ de respondenţi l-au menţionat ca având o relevanţă mare, iar 64,3% dintre respondenţi au menţionat că predictive maintenance se află cel puţin în stadiul de planificare în cadrul companiei în care activează.

3. Investiţia în capitalul uman

Peste 60% dintre respondenţi au menţionat că acoperirea nevoii de personal este dificilă în cazul managementului de departament sau a personalului care realizează operaţiuni specializate complexe. În acelaşi timp, acestea sunt poziţii pentru care nevoia de personal este mică (64,4% respectiv 50,0%).

Abilitatea de a folosi mijloacele noi de comunicare (73,8%) şi adaptabilitatea şi flexibilitatea (77,0%) sunt, de asemenea, două competenţe importante atât în cazul muncitorilor calificaţi, cât şi în cazul managerilor.

4. Responsabilitatea ecologică a firmelor

Sectorul logistic ar trebui să contribuie relevant la protecţia mediului în opinia a mai bine de 95% dintre intervievaţi. Cele mai pertinente măsuri pentru o logistică sustenabilă şi, în acelaşi timp, cele care sunt implementate în prezent, în cea mai mare măsură în companiile analizate sunt: optimizarea utilizării rutelor, conversia spaţiilor companiei şi pregătirea angajaţilor în înţelegerea problemelor de mediu.

Totodată, 87,1%, respectiv 51,6% din respondenţi sunt de acord cu adoptarea vehiculelor electrice pe rutele scurte, respectiv pe cele medii şi lungi. Adoptarea vehiculelor pe gaz nu este văzută ca fiind o perspectivă de viitor de către 40% dintre persoanele intervievate.

Atunci când se referă la solicitări de transporturi non-poluante pentru 94,4% dintre companii acestea sunt la un nivel scăzut în prezent, iar 47,1% dintre intervievaţi anticipează ca acestea se vor menţine la acelaşi nivel şi în viitor.

"Paşii pe care companiile româneşti le-au facut în ultimul an spre o digitalizare adevarată demonstrează că, la nivel naţional, indiferent de industrie, companiile conştientizează importanţa acţiunilor, a măsurilor şi a proiectelor în acest sens.

Personal mă bucur nespus de această ieşire din zona de confort. Răspunsurile ne-au arătat însă un grad redus de digitalizare şi un timp de reacţie lung la schimbările pieţei. Cu toate acestea replierea a avut loc şi schimbările încep să se vadă. Inovaţia, automatizările şi optimizările de procese sunt pe lista companiilor pentru perioada imediat următoare.

Cu regret am observat faptul că nu avem încă obişnuinţa studiilor de piaţă deşi le simţim lipsa şi le cerem. Numărul mic de răspunsuri, din punctul meu de vedere, arată orientarea personalului din domeniu spre acţiune şi mai puţin spre analiză. Au fost cazuri numeroase în care respondenţii au completat chestionarul parţial, renunţând să răspundă până la final. ARILOG îşi propune, începând din 2020, cel puţin un studiu de piaţă pe an şi un număr mai mare de răspunsuri prezintă cu o mai mare precizie dezvoltarea industriei de logistică şi modul în care aceasta se dezvoltă la nivel naţionalˮ - Adriana Pălăşan, Preşedinte ARILOG.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb