Asociaţia EDIT lansează prima campanie online de prim-ajutor din România, Leapşa pentru Viaţă, implementată în parteneriat cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi I.G.S.U., iniţiativă parte a Programului Naţional ,,România în Siguranţă", conform unui comunicat de presă. În contextul în care ţara noastră este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de persoane care cunosc manevrele de prim-ajutor, scopul proiectului este de a trage un semnal de alarmă asupra importanţei cunoaşterii corecte a tehnicilor de resuscitare.
Potrivit sursei citate, în cazul accidentelor rutiere, jumatate din decese au loc în primele minute de la impact, de aceea primul ajutor este esenţial pentru o persoana rănită. Studiile specialiştilor arată că 70.000 de români mor anual pentru că nu primesc la timp primul ajutor. Acest proiect este menit să adauge plusvaloare nevoii de pregătire a societăţii în ceea ce priveşte însuşirea regulilor de prim-ajutor de bază.
Liviu Zorilă, fondatorul Asociaţiei EDIT, a declarat: ''În special în aceste momente grele, considerăm că învăţarea corectă a manevrelor de prim-ajutor este vitală. De aceea, am lansat Leapşa pentru Viaţă, cel mai ambiţios proiect de acest fel, prin care ne dorim să ajutăm societatea să evolueze şi să răspundem prompt unora dintre cele mai mari nevoi actuale: siguranţa şi responsabilitatea. Avem alături de noi atât instituţii de stat, precum şi personalităţi din lumea entertainmentului şi online-ului. Aşadar suntem convinşi că mesajul nostru va ajunge la cât mai mulţi oameni care, de mâine, vor afla cum să acorde primul ajutor.''
Conform comunicatului, printre personalităţile care sunt implicate în această iniţiativă se numără actorii Şerban Pavlu, Marius Manole, Andi Vasluianu, comedianţii Teo şi Costel, artistul Deliric, content creators şi formatori de opinie din mediul online cu zeci de mii de urmăritori precum Blogul lui Otravă. Aceştia au filmat video-uri de campanie realizate împreună cu SPIDER Group şi 111Film în care arată că au învăţat cum se acordă corect primul ajutor. Toate activităţile desfăşurate în cadrul acestei campanii sunt pro bono.
În total, prin intermediul proiectelor desfăşurate de Asociaţia EDIT s-a ajuns la peste 100.000 de beneficiari: şcolari şi liceeni, atât din Bucureşti, dar şi din ţară.