Criminalitatea cibernetică este în plină expansiune, inventivitatea atacatorilor fiind debordantă. Pe lista problemelor cu care s-au confruntat companiile în urma atacurilor de securitate în ultima perioadă se află: transferuri de bani neautorizate, staţii de lucru criptate de ransomware şi indisponibilitatea serviciilor.
Mai mult de jumătate (56%) dintre cererile de răspuns la incidente (IR) procesate de către experţii Kaspersky Lab, în 2018, au fost făcute după ce organizaţia respectivă se confruntase deja cu un atac care a avut consecinţe vizibile, arată cel mai recent raport al companiei de securitate cibernetică. Conform raportului, 44% dintre solicitări au fost procesate după detectarea unui atac, într-o etapă timpurie, respectiv 22% după detectarea unei activităţi potenţial rău intenţionate în reţea, iar alte 22% iniţiate după ce a fost găsit un fişier periculos în reţea.
În 2018, peste un sfert (26%) dintre cazurile investigate "cu întârziere' au fost cauzate de infecţii cu malware de criptare, în timp ce 11% dintre atacuri au dus la furturi de bani. Totodată, în 19% dintre aceste cazuri au fost rezultatul detectării spam-ului dintr-un cont de e-mail de companie, detectării indis-ponibilităţii serviciului sau a unei breşe reuşite. Potrivit sursei citate, 81% dintre organizaţiile care au furnizat date pentru analiză au indicatori de activitate periculoasă în reţeaua lor internă, iar aproape o treime (34%) dintre companiile chestionate au prezentat semne ale unui atac direcţionat avansat. În plus, 54,2% dintre organizaţiile financiare au fost atacate.