Lanţul francez de supermarketuri Auchan Retail a decis să-şi vândă aproape toate activităţile diviziei neprofitabile Auchan Retail din Italia, către Conad, grup italian de vânzări cu amănuntul.
În martie, retailerul francez a informat că efectuează o analiză a pieţelor pe care realizează pierderi, precum cele din Italia şi Vietnam, unde s-a confruntat cu condiţii dificile.
Întrebat despre termenii financiari ai acordului, un purtător de cuvânt al Auchan a declarat: "Afacerea din Italia era în mare dificultate. Lăsăm societăţii Conad o situaţie financiară care îi va permite să reuşească să continue proiectul de achiziţie".
Cu aproximativ 1.600 de magazine în Italia, Auchan Retail a generat anul trecut venituri locale de 3,6 miliarde de euro (4,1 miliarde de euro).
În 2017, Auchan a lansat un plan de trei ani pentru modernizarea hipermarketurilor sale, menit să accelereze expansiunea online şi să permită concentrarea mai mult pe magazinele de mici dimensiuni. Compania a închis deja, anul trecut, 23 de magazine cu pierderi în Italia.
Tranzacţia din Italia se va finaliza după obţinerea aprobării autorităţilor italiene de concurenţă, iar vânzarea nu se aplică celor 33 de supermarketuri nefrancizate din Sicilia sau celor 50 de farmacii Lillapois.