Compania suedeză "Autoliv", cel mai mare producător de airbaguri şi centuri de siguranţă din lume, cu activităţi şi în România, a înregistrat un profit net de 275,6 milioane de dolari în primul semestru, comparativ cu pierderi de 84,6 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut.
În primele şase luni ale anului, "Autoliv", care furnizează piese pentru constructori ca "Renault", "Nissan", "Ford", "Volkswagen" sau "General Motors", a generat un profit operaţional de 424,5 milioane de dolari, faţă de pierderi de 101 milioane de dolari în ianuarie-iunie anul trecut, potrivit raportului financiar al companiei, citat de Mediafax.
Vânzările nete au crescut cu 40%, la 3,52 miliarde de dolari, de la 2,12 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă din 2009.
În trimestrul al doilea, "Autoliv" a raportat profit de 147,4 milioane de dolari, după ce, în aprilie-iunie anul trecut, a avut pierderi de 20,5 milioane de dolari.
Producătorul de subansamble auto a trecut de la pierderi operaţionale de 12,3 milioane de dolari în trimestrul al doilea din 2009 la un câştig de 229 milioane de dolari în acest an, în timp ce vânzările nete au crescut cu 34%, la 1,8 miliarde de dolari, de la 1,19 miliarde de dolari.
Compania se aşteaptă la rezultate solide şi pentru restul anului.
Vânzările nete ar putea creşte cu 25% în trimestrul al treilea şi cu 35% pentru întregul an, potrivit estimărilor "Autoliv".
Subsidiara din România a companiei suedeze a fost înfiinţată în 1997 şi operează trei fabrici producătoare de centuri de siguranţă, chingă pentru centuri de siguranţă, airbag-uri şi generatoare cu gaz pentru airbag-uri, la Braşov, Timişoara şi Lugoj.