Italia va avea nevoie de mai mult timp pentru a examina ofertele preliminare depuse pentru compania aeriană Alitalia, înainte de a intra în faza negocierilor exclusive cu un cumpărător potenţial, au anunţat ieri într-un comunicat comun miniştrii Transporturilor şi Industriei.
Alitalia, companie care a înregistrat profit doar de câteva ori în cei 70 de ani de existenţă, a fost plasată sub administrare specială anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare care viza reducerea efectivelor şi salariilor.
Conform calendarului iniţial, prezentat de Reuters, guvernul italian intenţiona să intre în faza negocierilor exclusive cu un cumpărător potenţial până la mijlocul lunii ianuarie 2018, în speranţa ca un acord final să fie convenit înaintea alegerilor legislative prevăzute a avea loc în data de 4 martie 2018.
Miniştrii italieni ai Industriei şi Transporturilor, Carlo Calenda şi Graziano Delrio, s-au întâlnit luni cu administratorii Alitalia şi le-au cerut să lucreze rapid pentru o vânzare rapidă a Alitalia în momentul în care va fi făcută o ofertă solidă şi credibilă.
Potrivit presei italiene, în ultimele luni au fost formulate trei oferte pentru preluarea controlului la Alitalia, una venită de la Lufthansa, alta de la compania britanică low-cost easyJet şi una de la fondul american Cerberus. Tot potrivit informaţiilor prezentate de Reuters, Lufthansa ar fi oferit 250 de milioane de euro pentru a prelua cea mai mare parte din flotă şi jumătate din angajaţii companiei italiene.
Recent, directorul general de la Lufthansa, Carsten Spohr i-a trimis o scrisoare ministrului italian al Industriei, Carlo Calenda în care apreciază că este nevoie de o restructurare importantă la operatorul aerian italian Alitalia înainte ca grupul german Lufthansa să facă o ofertă de preluare. Potrivit lui Carsten Spohr, noua companie aeriană italiană restructurată ar urma să fie mai mică atât în ceea ce priveşte personalul cât şi flota de avioane.
Alitalia are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil înaintea alegerilor din luna martie.
Alitalia, odată un simbol al renaşterii economice a Italiei după război, încearcă, în prezent, să concureze pe piaţa sa internă cu companiile aeriene low-cost şi trenurile de mare viteză. Autorităţile de la Roma au respins varianta naţionalizării Alitalia însă soarta companiei este un subiect politic delicat şi orice restructurări dure solicitate de un investitor străin riscă să provoace ample proteste.