Industria bancară din România a adoptat noul Cod de Conduită, după cel iniţial, din 2009 document ce evidenţiază respectarea principiilor eticii bancare în raport cu toţi stakeholderii sistemului bancar şi pune accentul pe protecţia consumatorului prin conlucrarea cu debitorii consumatori care se confruntă cu dificultăţi financiare, se arată într-un comunicat remis astăzi Redacţiei noastre.
Codul de Conduită include pentru prima dată un capitol special denumit "Principii de Bune Practici Bancare şi de Conduită a Băncilor în Relaţia cu Debitorii Consumatori confruntaţi cu situaţii de Dificultate de plată ori reprezentând un Caz Social", destinat protecţiei consumatorilor. În elaborarea acestor principii, comunitatea bancară a luat în considerare recomandări primite de la asociaţii pentru protecţia consumatorilor de servicii financiare.
"Noul Cod de Conduită a apărut din înţelegerea şi dorinţa asumării responsabilităţilor pe care sistemul bancar le are faţă de clienţii săi şi, în sens larg, faţă de societatea românească. Codul stabileşte noi standarde de etică şi reguli de conduită, care vor fi respectate la nivelul întregii industrii bancare. Sunt reglementate, într-o abordare completă, de 360 de grade, relaţiile inter-bănci, dintre bănci şi clienţi, dintre instituţiile de credit şi autorităţi, dintre acestea şi angajaţi şi între angajaţii din cadrul sistemului bancar." a declarat Sergiu Oprescu, Preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).
Debitorii sunt încurajaţi să adreseze proactiv situaţiile/ modificarea situaţiei de viaţă cu care se confruntă, să răspundă cu promptitudine solicitărilor băncii, în special, în ceea ce priveşte furnizarea de informaţii pentru soluţionarea cazului, inclusiv informaţii despre situaţia lor financiară şi să manifeste deschidere pentru discutarea diverselor soluţii propuse de către bancă.
Noul Cod de Conduită adoptat de întreaga comunitate bancară invocă principii fundamentale precum: reciprocitate, încredere, imparţialitate, nediscriminare, competenţă şi profesionalism, respectul faţă de legislaţie şi regulile de etică profesională, integritate, confidenţialitate şi protejarea datelor cu caracter personal.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.11.2018, 21:48)
Industria bancară din România a adoptat noul Cod de Conduită, după cel iniţial, din 2009 document ce evidenţiază respectarea principiilor eticii bancare în raport cu toţi stakeholderii sistemului bancar şi pune accentul pe protecţia consumatorului prin conlucrarea cu debitorii consumatori care se confruntă cu dificultăţi financiare, se arată într-un comunicat remis astăzi Redacţiei noastre. .....
Gargara, bla,bla,bla.....