Vânzările de bere, în volum, s-au situat anul trecut la 17,6 milioane hectolitri, în scădere cu 13% faţă de 2008, când s-au vândut 20,2 milioane hectolitri, potrivit unui studiu al asociaţiei "Berarii României", citat de Mediafax. În comparaţie cu 2008, când un român a consumat în medie 93 litri de bere, anul trecut, consumul pe cap de locuitor a scăzut la 81 de litri.
"Românii preferă covârşitor berea produsă local, ceea ce explică ponderea relativ scăzută a importurilor, care se situează sub 1% din totalul vânzărilor", a declarat, ieri Jan Derck van Karnebeek, noul preşedinte al asociaţiei "Berarii României" şi director general al Heineken România.
În cifre, importurile au scăzut anul trecut la 0,17 milioane hectolitri, de la 0,5 milioane hectolitri în 2008, în timp ce exporturile au cres-cut de la 0,06 milioane hectolitri la 0,17 milioane hectolitri.
În ceea ce priveşte vânzările pe segmente de ambalaje, în 2009, berea la PET a avut cea mai mare cotă de piaţă, de 46,7%, urmată de berea la sticlă, cu 35,3%, la cutie, cu 14,8%, şi berea draft, cu 3,2%.
Din asociaţia "Berarii României" fac parte companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Goup, United Romanian Beweries şi Ursus Beweries, care au derulat anul trecut investiţii de 105 milioane de euro.