Autoritatea antitrust din Germania a anunţat ieri că a aplicat o amendă totală de 100 de milioane de euro principalilor producători auto ai ţării - BMW, Daimler şi Volkswagen - pentru că au format un cartel în scopul de a cumpăra oţel, transmite Reuters, conform Agerpres.
În perioada 2004 - 2013, companiile s-au întâlnit în mod regulat cu producătorii de oţel şi alte firme din lanţul de aprovizionare, pentru a discuta o creştere uniformă a preţului plătit pentru achiziţionarea oţelului. Preţurile ilicite care au rezultat de pe urma formării cartelului au fost plătite cel puţin până în 2016, au precizat oficialii de la Berlin.
Cei trei producători auto au acceptat amenda. BMW va plăti 28 de milioane de euro, în timp ce Daimler va achita 23,5 milioane de euro.
Volkswagen, cel mai mare producător auto german, nu a dorit să dea publicităţii valoarea amenzii dar a salutat încheierea anchetei şi clarificările legale apărute.Autoritatea antitrust a precizat că preţurile de achiziţie ale produselor din oţel care au făcut obiectul cartelului reprezintă mai puţin de 1% din valoarea finală a maşinii.
• BMW cumpără celule de baterii electrice de la CATL şi Samsung SDI
Constructorul auto german BMW a informat ieri că a comandat celule de baterii electrice în valoare de peste 10 miliarde euro de la firma chineză Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) şi de la producătorul sud-coreean Samsung SDI, transmite Reuters.
BMW a precizat că a decis să îşi majoreze o comandă făcută anterior firmei chineze CATL de la patru miliarde euro, conform contractului iniţial anunţat la mijlocul lui 2018, până la 7,3 miliarde euro în perioada 2020-2031. Aceste investiţii suplimentare vor permite grupului să îşi asigure necesarul de celule de baterii electrice pe termen lung, a explicat directorul de achiziţii de la BMW, Andreas Wendt.
De asemenea, BMW a informat că a semnat un contract de furnizare de celule de baterii electrice cu producătorul sud-coreean Samsung SDI, contract cu o valoare de 2,9 miliarde euro şi care acoperă perioada 2021-2031. Samsung SDI este o divizie a grupului sud-coreean Samsung Electronics Co. şi numără printre clienţii săi companii precum Volvo şi Volkswagen.
BMW a dezvăluit că îşi va asigura cobaltul necesar pentru producerea celulelor de la mine din Aus-tralia şi Maroc pe care îl va furniza către CATL şi Samsung SDI. De asemenea, litiumul necesar pentru producţia celulelor va fi cumpărat de la mine din Aus-tralia.
Constructorul german intenţionează ca până în 2023 să aibă 25 de modele de automobile electrificate în oferta sa, dintre care mai mult de jumătate să fie modele complet electrice. Estimările BMW arată spre o dublare a vânzărilor de vehicule electrificate între 2019 şi 2021.
Industria auto din Europa promovează automobilele cu emisii zero pentru a respecta noile norme de poluare, o modificare de strategie care obligă producătorii auto să îşi modifice lanţurile de aprovizionare şi să construiască vehicule electrice în locul automobilelor echipate cu motoare pe combustie internă.