BOB CAI, CMO HUAWEI: "Piaţa realităţii augmentate va ajunge la 300 miliarde dolari, până în 2025"

M.G.
Ziarul BURSA #Companii #IT / 18 iunie 2021

"Piaţa realităţii augmentate va ajunge la 300 miliarde dolari, până în 2025"

Piaţa dispozitivelor ce augmentează realitatea (AR) va ajunge la 300 de miliarde de dolari, până în 2025, a afirmat, ieri, Bob Cai, chief marketing officer la Huawei Technologies, în cadrul Better World Summit 5G + AR organizat de compania chineză din Shenzhen.

Acesta a afirmat: "Credem că (tehnologia) AR va fi folosită în shopping, în mobilitate, gaming şi reţele sociale. De asemenea, ca exemplu, aplicarea AR în educaţie va face educaţia mult mai intuitivă. În viitorul apropiat, o carte despre ştiinţele universului poate să introducă un copil direct în scena universului. Vedem că AR poate cu adevărat să promoveze convergenţa lumii fizice cu cea virtuală. Până în 2025, piaţa AR va ajunge la 300 de miliarde de dolari. Asta înseamnă întreb PIB-ul Shenzhen în 2020. (...) Nu doar folosim AR, dar producem şi conţinut AR. Ca exemplu, pentru a crea conţinut AR trebuie să creezi un model 3D, deci să scanezi integral o persoană ceea ce consumă timp. Noi putem să facem o poză unei persoane şi să aplicăm un algoritm AI ca să convertim această poză 2D într-un model 3D".

La rândul său, David MacQueen, director executiv la Strategy Analytics, o companie parteneră Huawei, a afirmat în cadrul evenimentului că piaţa de consum pentru dispozitivele de realitate augmentată începe să se maturizeze.

"Vânzătorii de hardware, printre care Apple, Google şi Huawei au introdus funcţii de AR în sistemele de operare ale dispozitivelor lor. Astfel, numărul dispozitivelor ce pot deja să sprijine tehnologia AR este imens, peste 1,5 miliarde de dispozitive doar în acest moment. Pe lângă telefoane, piaţa headset-urilor AR începe să prindă contur. Vedem companii majore care încep să investească în hardware-uri dedicate pentru AR. Google Glass a fost unul dintre primele dispozitve care să intre pe piaţă în 2013. Microsoft are platforma HoloLens. Aceste produse sunt pe piaţa de business-to-business, dar piaţa consumatorilor este abia la început", a arătat MacQueen.

Potrivit acestuia, tot mai multe companii au început să marketeze astfel de dispozitive pentru piaţa consumatorilor.

"Snap, Facebook, Samsung, cu toţii şi-au anunţat intenţiile de lansa dispozitive AR. Piaţa headset-urilor abia e la început. Dar sectorul business-to-business în principal foloseşte (în prezent) aceste headset-uri. Multe tipuri de companii au beneficii în ceea ce priveşte forţa de muncă: companiile de logistică precum DHL sau producători precum Boeing, companii de inginerie şi aşa mai departe. Dar smartphone-urile sunt instrumentul dominant prin care consumatorii experimentează cu tehnologia AR. Au existat nişte hit-uri mari şi acestea demonstrează cât de atraşi sunt consumatorii de această tehnologie: Pokemon Go a generat deja 6 miliarde de dolari în venituri, Snapchat are peste 200 de milioane de utilizatori zilnici pe funcţiile sale de tehnologie AR, iar TikTok a fost downloadată de peste 2 miliarde de ori. După oricare indicator, AR este deja un mare succes", a spus David MacQueen.

Un headset AR este practic un computer pe care utilizatorul şi-l pune pe cap. Variantele pentru consumatori realizate de start-up chinez costă în medie 600 de dolari în prezent şi cântăresc 85 de grame, fiind conectate la telefonul mobil, în timp ce variantele pentru companii costă 3.500 de dolari cu o greutate de 560 de grame. Fiind conectat la telefon, puterea de procesare şi conectivitatea nu este pe dispozitiv, ceea ce permite ca headsetul să aibă mai puţine componente, să cântărească mai puţin şi în acelaşi timp să permită design-uri atractive.

"Acest tip de design ne aşteptăm să fie cel mai popular dispozitiv AR pentru consumatori. Are implicaţii mari pentru furnizorii de produse de telecomunicaţii. Este un dispozitiv foarte avansat şi inovator care este conectat şi se bazează pe un smartphone de ultimă generaţie. Vedem un mare potenţial pe această piaţă şi începând cu ultimul trimestru din acest an şi în 2022 ne aşteptăm să vedem un număr mare de lansări de produse (pe acest segment). Asta va da drumul la motoare în piaţă, care este estimată să crească la 500 de milioane de unităţi vândute până în 2026. În context, este similar ca piaţa consolelor de jocuri în termeni de unităţi. Dispozitivele low-cost vor domina piaţa, ceea ce va permite o reducere graduală a costurilor la niveluri acceptabile pentru consumatori. Ne aşteptăm ca până în 2026, două treimi din piaţă să fie dispozitive de sub 500 de dolari. Livrările pentru companii vor creşte şi ele, de la sub 1.000 de unităţi anul trecut la peste 2 milioane de unităţi pe an. (...) Anticipăm peste 91 de milioane de consumatori de AR până în 2026. Pentru o conectivitate bună şi o experienţă bogată, reţelele 5G vor fi foarte importante", a spus acesta.

Totodată, He Chengjian, directorul biroului guvernamental pentru sectorul telecomunicaţii din Shenzhen, a afirmat în cadrul aceluiaşi eveniemnt că guvernul local pune mare importanţă pe industriile digitale.

"Guvernul (din Shenzhen) pune mare importanţă pe industriile digitale precum 5G, AR sau internet industrial, iar guvernul elaborează noi politici pentru a facilita dezvoltarea acestor tehnologii. Pe 9 iunie, Shenzhen şi-a publicat cel de-al 14-lea cincinal şi Viziunea pentru 2035 şi aceste documente specifică că dorim să adoptăm tehnologiile 5G + AR + Cloud drept noile noastre motoare de creştere şi să încurajăm puternic adoptarea 5G, Cloud Computing, IoT, Big Data, Blockchain, AI şi alte tehnologii pentru a crea cu adevărat noul avantaj competitiv pentru Shenzhen. În acelaşi timp, guvernul din Shenzhen a mai publicat un alt document pentru a a accelera dezvoltarea şi implementarea de noi infrastructuri, inclusiv accelerarea tehnologiei 5G pentru guvernanţa digitală, de asemenea IoV, VR printre altele. Guvernul a anunţat de asemenea măsuri pentru a încuraja convergenţa 5G şi a industriilor verticale, precum utilizarea 5G pentru impulsionarea internetului industrial şi altele şi în fiecare an vrem să oferim un stimulent fiscal de 13 milioane de yuani pentru cel mai bun proiect", a spus Chengjian.

Potrivit statisticilor chineze, Shenzhen este oraşul din China cu cea mai bună reţea 5G. De asemenea, Shenzhen este pe primul loc în lume la numărul de brevete 5G şi la utilizarea 5G în industrii. Shenzhen a implementat peste 100 de proiecte în domeniul conectivităţii 5G industrial, proiecte din domeniul smart grids, smart manufacturing, porturilor şi aeroporturilor inteligente, transporturi, sănătate.

Guvernul local intenţionează să găsească cât mai multe aplicaţii pentru tehnologiile respective şi să pregătească un ecosistem de cercetare cu oameni interesaţi atât din spaţiul companiilor, cât şi din cel al cercetării şi inovării.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb