Boeing a anunţat, ieri, că va reduce producţia lunară de avioane 737 MAX cu aproape 20%, în urma celor două catastrofe aviatice din Etiopia şi Indonezia produse la un interval de numai câteva luni, semnalând că nu anticipează ca autorităţile aviatice să permită în curând revenirea în circulaţie a aeronavelor, transmite Reuters.
Livrările celui mai bine vândut avion al Boeing au fost blocate după consemnarea la sol a avionului 737 MAX, în urma prăbuşirii unui avion al Ethiopian Airlines, pe 10 martie, care a provocat moartea a 157 de persoane aflate la bord.
Producţia va fi redusă la 42 de avioane pe lună, de la 52, începând cu jumătatea lunii aprilie, a anunţat compania într-un comunicat, fără să precizeze până când va aplica reducerea.
Reprezentanţii producătorului american de avioane au spus că avionul 737 MAX ar putea fi consemnat cel puţin două luni, fiind posibil ca perioada să fie prelungită.
Criza de la Boeing, cel mai mare producător de avioane din lume, a fost provocată de accidentul din Etiopia şi de prăbuşirea unui avion al companiei Lion Air în Indonezia, în octombrie anul trecut, în care toţi cei 189 de oameni aflaţi la bord şi-au pierdut viaţa.
Directorul general al Boeing, Dennis Muilenburg, a declarat vineri că Boeing ştie acum că un lanţ de evenimente a provocat ambele dezastre, veriga comună fiind activarea softului anti-blocare MCAS.
Boeing a precizat că nu va reduce numărul locurilor de muncă şi va lua măsuri să atenueze impactul financiar.
Board-ul companiei va înfiinţa o comisie care va analiza modul de proiectare şi de dezvoltare a avioanelor, a spus Muilenburg. Comisia "va recomanda îmbunătăţurea politicilor şi procedurilor" pentru 737 MAX şi alte programe de construcţie de avioane.
Boeing a arătat că face în continuare progrese cu actualizarea software a 737 MAX, pentru a preveni alte accidente.
Acţiunile Boeing Co au scăzut cu circa 2% după închiderea tranzacţiilor de la bursa din New York. Un număr puţin peste 370 de avioane 737 MX sunt consemnate la sol, iar alte aproape 5.000 sunt comandate de către operatori aerieni.
Boeing are probleme de logistică pentru parcarea numărului tot mai mare de avioane şi este responsabilă şi de toate costurile de întreţinere, pentru că nu a mai putut să livreze aeronavele clienţilor, au declarat două persoane apropiate situaţiei.
Anterior, Boeing intenţiona să mărească producţia de avioane 737 MAX la 57 pe lună, începând din luna iunie.
Menţinerea avioanelor parcate fără să le livreze consumă bani în plus, prin creşterea inventarului.
Un furnizor al Boeing, Spirit Aerosystems Holdings, a anunţat că va continua să fabrice 52 de seturi complete de componente pentru 737 MAX pe lună, urmând să le stocheze. Acţiunile Spirit Aerosystems au scăzut cu 3,5%.
Preşedintele Comisiei pentru Siguranţa Transporturilor Naţionale (NTSB) din SUA, Robert Sumwalt, a declarat că investigatorii americani au primit date brute referitoare la zborul 302 al Ethiopian Airlines de îndată ce au fost citite în Franţa. El a adăugat că raportul preliminar privind acest zbor "a fost foarte amănunţit şi bine realizat".
Fostul preşedinte al NTSB, Christopher Hart, a fost numit de către Administraţia Federală pentru Aviaţie să conducă o echipă internaţională de evaluare a siguranţei 737 MAX.