BRD - Groupe Société Générale a realizat un profit net consolidat de 140 milioane de lei, în primele trei luni ale acestui an, de 2,9 ori mai mare comparativ cu trimestrul I din 2014, conducând la o rentabilitate anualizată a capitalurilor proprii (ROE) de 9,6%.
Potrivit raportului trimestrial transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB), BRD a redus rata creditelor neperformante (NPL) de la 25% la martie 2014 la 20% la martie 2015, datorită operaţiunilor de ştergere de creanţe şi vânzărilor de credite neperformante. După operaţiunea de ştergere de creanţe realizată în luna decembrie 2014, rata creditelor neperformante a rămas stabilă faţă de sfârşitul anului. Gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante a fost consolidat de la 71% la sfârşitul lunii martie 2014 la 73% la sfârşitul lunii martie 2015. Costul net al riscului a scăzut cu 54,5% faţă de T1-2014, ambele segmente, retail şi non-retail, înregistrând îmbunătăţiri semnificative.
În continuare, BRD este bine capitalizată înregistrând un indicator de solvabilitate de 17,6% la nivel individual (conform Basel III) faţă de 17,2% la decembrie 2014 şi 15,6% faţă de martie 2014, semnificativ superior cerinţelor reglementare.
La finalul lunii martie 2015, soldul creditelor brute din sectorul bancar românesc a continuat să se reducă faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, în pofida unei politici monetare relaxate (-2,1% faţă de martie 2014), dar a înregistrat o creştere uşoară de 0,8% faţă de decembrie 2014 susţinută de creditele pentru locuinţe. Depozitele s-au redus cu 2,2% faţă de decembrie 2014, ca urmare a scăderii de pe segmentul companiilor, şi au crescut cu 6,7% faţă de martie 2014, atât segmentul persoanelor fizice cât şi al companiilor înregistrând evoluţii pozitive.
Soldul creditelor nete acordate de Grupul BRD pe segmentul retail a atins 17,2 miliarde lei, fiind relativ stabil faţă de luna decembrie 2014, cu o evoluţie uşor pozitivă pe segmentul persoanelor fizice. Soldul creditelor nete acordate persoanelor fizice a fost de 16,5 miliarde lei, +0,3% faţă de luna decembrie 2014 şi +0,4% faţă de luna martie 2014, datorită creditelor pentru locuinţe. Creditele nou-acordate pe segmentul Prima Casă au crescut puternic, cu 40% în T1-2015 faţă de T1-2014. Soldul creditelor nete acordate pe segmentul non-retail au fost de 9,2 miliarde lei, -0,9%• faţă de luna decembrie 2014, pe fondul continuării limitării investiţiilor de către companii. În ciuda unei concurenţe puternice, soldul creditelor nete pe segmentul marilor clienţi a crescut cu 1,3% faţă de luna decembrie 2014.
Depozitele au înregistrat un avans de 3,8% faţă de luna martie 2014 şi au fost relativ stabile faţă de luna decembrie 2014, atingând nivelul de 35,9 miliarde lei, segmentul persoanelor fizice înregistrând o evoluţie pozitivă (+11,0% faţă de luna martie 2014 şi 4,4% faţă de luna decembrie 2014) care se situează peste nivelul pieţei. Cu un raport credite nete/depozite de 74% la sfârşitul lunii martie 2015 (-7 pp faţă de sfârşitul lunii martie 2014 şi -1 pp faţă de sfârşitul lunii decembrie 2014), BRD a continuat să îşi întărească gradul de autonomie financiară.
Venitul net bancar s-a redus cu 4,3% comparativ cu T1-2014, influenţat negativ de veniturile din dobânzi. Această evoluţie a fost cauzată de un efect de dobândă negativ şi de volumul în scădere al creditelor nonretail. Celelalte venituri au crescut, datorită unor câştiguri nete mai mari din instrumente derivate, custodie, administrarea activelor şi active financiare disponibile pentru vânzare.
Cheltuielile operaţionale au crescut uşor comparativ cu T1-2014, înregistrându-se reduceri ale costurilor imobiliare şi de comunicaţii; cheltuielile cu deprecierea şi amortizarea au fost de asemenea în scădere. Raportul cost/venit a fost de 53,5%.
"În anul 2014, BRD a reuşit să îşi îmbunătăţească considerabil atât profilul de risc cât şi eficienţa operaţională. În T1-2015, banca noastră a cules roadele acestor eforturi, revenind la un nivel însemnat de profitabilitate. Pe viitor, Grupul BRD va continua să îşi pună în practică strategia ce se concentrează pe creşterea satisfacţiei clientelei şi pe inovare, având convingerea că aceste demersuri ne vor îndrepta activitatea spre o creştere durabilă", a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.
BRD - Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienţi şi operează o reţea de aproximativ 860 de unităţi. Activele totale ale băncii erau, la sfârşitul lunii martie 2015, de 45,8 miliarde lei.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148 000 de angajaţi în 76 de ţări şi 32 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: - Retail banking în Franţa - Retail banking internaţional, servicii financiare şi asigurări - Corporate & investment banking, private banking, administrare de active şi servicii pentru investitori.