BRD, a doua bancă din sistem după active, a raportat pentru anul 2015 operaţiuni de factoring de 920 milioane de euro, ponderea cea mai mare a volumului de afaceri înregistrându-se în zona bunurilor de larg consum, industria metalurgică, maşini şi echipamente, informează un comunicat de presă al băncii.
Factoringul intern fără regres a fost în continuare cel mai căutat produs, cu o pondere de peste 70% în totalul portofoliului, potrivit unui comunicat al companiei.
În 2014, BRD înregistrase operaţiuni de factoring de 960 milioane de euro, informează sursa citată.
"Strategia noastră pentru 2016 are în vedere diversificarea ofertei, cu accent pe soluţii inovative, pe calitatea serviciilor şi optimizarea fluxurilor operaţionale, astfel încât să uşurăm accesul la produsele de factoring si supply chain finance", a spus Anca Dogaru, directorul adjunct al Departamentului Global Transaction Banking al BRD.
Piaţa de factoring, pe care activează bănci şi companii specializate în scontarea şi administrarea de facturi comerciale, a crescut în 2015 la 3,65 mld. euro (echivalentul a 820 mil. euro), cu 950 mil. euro mai mult faţă de volumul din anul precedent. Creşterea în termeni procentuali a fost de 35%, respectiv cel mai mare avans anual înregistrat din 2011 încoace, potrivit datelor de la Asociaţia Română de Factoring (ARF).