Mai mult de jumătate dintre tinerii şi părinţii cu copii între 16 şi 23 de ani din România aleg universitatea în funcţie de şansele mari de angajare imediat după absolvire, arată un studiu al D&D Research.
Compania a lansat, la iniţiativa Universităţii Româno - Americane, cel mai recent raport de cercetare din România ce măsoară percepţiile, nevoile, atitudinile şi elementele decizionale privind învăţământul superior.
Conform cercetării, pentru tinerii şi părinţii din România, dintre elementele de succes profesional specifice unei universităţi, cel mai important este ca "studenţii săi să aibă şanse mari să se angajeze imediat după absolvire" alături de "să aibă parteneriate cu firme care oferă studenţilor internshipuri".
"Brandul începe să fie din ce în ce mai prezent în ecuaţia deciziei de alegere a universităţii. Tinerii iau în calcul brandul instituţiei (45% dintre participanţi consideră că e important să fie o universitate puternic recomandată şi 42% îşi doresc o universitate cu prestigiu), dar şi brandul personal al cadrelor didactice (65% îşi doresc profesori renumiţi pe domeniile lor de cunoaştere). În ceea ce priveşte eficienţa unei Universităţi, cel mai important criteriu este capacitatea sa directă de a permite absolventului său să se angajeze cât mai rapid.", a concluzionat Dan Petre Phd - Partner, Business Developer D&D Research.
Din punct de vedere al parametrilor logistici, cel mai important este "să ofere burse de studii / locuri fără taxă", urmat de disponibilatea unui campus modern, care pune la dispoziţie cele mai noi calculatoare şi tehnologii şi burse de studii şi internshipuri în străinătate.
În acest context, Universitatea Româno - Americană anunţă o premieră pentru anul universitar 2015 - 2016: oferirea de peste 400 locuri pentru programele de licenţă fără taxa. Astfel, primii 20% din totalul studenţilor înmatriculaţi în anul I de studii, la programele cu predare în limba română, în ordinea descrescătoare a notelor de admitere vor beneficia de scutirea integrală a taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2015 - 2016.
În ceea ce priveşte resursele umane, în alegerea unei universităţi primează ca instituţia de învăţământ superior "să aibă profesori renumiţi pe domeniile lor de cunoaştere". Dintre criteriile personale, pe primul loc se situează amplasarea universităţii într-un oraş care are potenţial profesional.
În alegerea unei universităţi, primele două cele mai importante surse de informare pentru tinerii şi părinţii din România vin direct din instituţia de învăţământ: profesorii (35%) şi studenţii (29%). Pe locul al treilea se află prietenii apropiaţi şi familia (26%). La numai un procent distanţă se află internetul.
Decizia finală cu privire la Facultatea aleasă este a tânărului şi numai în 5% din cazuri a părinţilor. În această decizie Facultatea (specializarea) contează mai mult ca Universitatea în 85% din cazuri.
În ceea ce priveşte intenţia de continuare a studiilor, numai 38% din participanţi nu au încă în planuri studii post universitare clar conturate, iar aproximativ 56% sunt deja decişi pentru un master.
Studiul a fost realizat în luna mai 2015 şi este reprezentativ la nivel naţional pentru oraşe cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe 673 de persoane, tineri 16-23 ani (50%) şi părinţi cu copii între 16-23 ani (50%).