Prezent astăzi la evenimentul "Colocviile Pieţei Financiare", Călin Rangu - Director Direcţia Supraveghere şi Control Intermediari, Conduită şi Scheme de Garantare, a declarat : " Noua directivă de distribuţie în asigurări (IDD) se aplică de 6 luni. Se constată o maturizare accelerată a brokerilor care se transformă din vânzători de poliţe în consultanţi în asigurarea bunăstării personale, împotriva riscurilor care îţi pot produce prejudicii financiare, riscuri posibil a fi asigurate.
Unele riscuri pot fi posibil insurmontabile financiar, cum ar fi răspunderile civile pentru vătămări corporale, accidente, cutremure, etc.
Pentru prima dată şi asigurătorii sunt definiţi ca distribuitori cu obligaţia de a pune clientul în centrul activităţii. Pentru prima dată trebuie sa aibă standarde clare referitoare la produse, acestea să fie testate, sa fie construite plecând de la interesul clienţilor, să elimine conflictele de interese generate de remunerare, să aibă procese clare, transparente, cu puncte de control, parte a unui sistem de guvernanţă profesionist.
Este un proces complex, un dialog permanent de analiză şi modificare de procese şi proceduri. Ne bucurăm să vedem receptivitate în majoritatea cazurilor. Mentalităţile, modurile de lucru se schimbă greu, necesită timp, dar este un drum cu o singură direcţie, ritmul este alert, deoarece clienţii trebuie să recâştige cât mai curând încrederea în sistemul de asigurări.
Scopul directivei IDD este eliminarea activităţilor care sunt în detrimentul clienţilor, de a le susţine drepturile legitime şi a dezvolta piaţa de asigurări într-un mediu corect pentru toţi actorii implicaţi.
Pentru prima dată personalul de distribuţie al societăţilor de asigurare trebuie să respecte standarde de competenţă profesională, să se îngrijească ca produsele vândute prin bănci sau intermediari auxiliari să fie prezentate corect şi onest, cum sunt vânzările de produse de asigurare ataşate altor bunuri sau servicii, ca telefoane mobile, călătorii, maşini, etc.
ASF desfăşoară continuu analize tematice privind implementarea noii directive IDD, de la proceduri de proiectare a produselor până la cele de soluţionare a daunelor, de la etapa de ofertare prin analizarea nevoilor clienţilor, până la încheierea contractului şi prevederile acestuia.
Buna conduită a asigurătorilor va fi elementul cheie al succesului implementării noului cadru legal, devenind la fel de importantă ca abordarea prudenţialităţii financiare, care cere să fii solvabil financiar, să ai capital necesar. Nu e suficient să fi stabil financiar dacă nu respecţi drepturile clienţilor. Tratarea necorespunzătoare a clienţilor va avea implicaţii inclusiv pe stabilitate pe termen mediu si lung ''.
1. ce facem cu pirati??? in asigurari????????????
(mesaj trimis de zahorneanu în data de 25.05.2019, 12:02)
sunt spersoane autorizate in asigurari si transmit codul sau mai bine zis parola, la alte persoane cum ar fi neautorizate, cum ar fi la persoane diverse, care lucreaza in diverse societati , de ex, servicii auto, piese de schimb auto, primari, scoli, asistenti medicali, schimb valutar, la alte persoane care nu au ocupatie si emit din casa,
- ar trebui un stiker ca la anaf, sa numai poate emite decat persoana autorizata.
- asa avem pirati care nu cunosc legislatia, care nu au habar de nimic, pentru a aduce la cunostinta clientului, toate drepturile cand incheie un contract de asigurare si etc