Agenţia de Monitorizare a Presei - Academia Caţavencu a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, proiectul unei campanii de conştientizare a victimelor discriminării. Finanţator este Fundaţia pentru o Societate Deschisă. Ciprian Necula, coordonatorul grupului de lucru, a precizat că obiectivele specifice ale proiectului sînt derularea unei campanii de îmbunătăţire a accesului la serviciile oferite de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) prin Legea 48/2002 şi crearea unui grup de specialişti care să redacteze un raport cu privire la discriminarea în ţara noastră.
Proiectul Agenţiei de Monitorizare a Presei - Academia Caţavencu constă în utilizarea unor instrumente de comunicare care să informeze cetăţenii cu privire la mecanismele instituţionale de combatere a discriminării, prin spot TV, spoturi radio şi afişe. Campania media s-a concentrat pe discriminarea femeilor, a romilor, discriminarea pe criterii de orientare sexuală, a persoanelor cu dizabilităţi şi a discriminării pe criteriul de vîrstă. Grupul de lucru a redactat un raport axat pe prezentarea unor cazuri din domeniul discriminării, contextul istoric şi social al discriminării, legislaţie şi instituţii. Acesta va fi transmis Guvernului, Preşedinţiei, Parlamentului şi altor instituţii publice abilitate.