Valoarea de piaţă a companiei Oil Terminal Constanţa (OIL), a urcat ieri cu 14,56% până la 311,6 milioane lei (99,87 milioane euro), după ce compania a anunţat că vrea să promoveze în prima categorie a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), spun brokerii, citaţi de NewsIn. În şedinţa de luni capitalizarea companiei era de 271,99 milioane lei, înainte de publicarea anunţului de începere a demersurilor de promovare la prima categorie a bursei.
Valoarea de piaţă a companiei Oil Terminal Constanţa (OIL) de 311,6 milioane lei (99,87 milioane euro) corespunde unei cotaţii de 0,535 lei pe acţiune.
La sfârşitul anului 2006, cotaţia titlurilor Oil Terminal a fost de 0,274 lei pe acţiune, cotaţie care a dat o capitalizare de 159,5 milioane lei. Cotaţia de ieri a titlurilor companiei constănţene a crescut de 1,95 ori comparativ cu valoarea de 0,274 pe care o avea la sfârşitul anului trecut.
Compania Oil Terminal Constanţa (OIL) a depus, luni, la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) documentaţia pentru promovarea la prima categorie a Bursei. "Creşterea de ieri a cotaţiilor Oil terminal s-a produs pe fondul anunuţului de ieri (n.r. luni) făcut de companie. Din punct de vedere al volumului tranzacţiilor, acesta a fost destul de mic, de 0,086% din capital, ceea ce demonstrează că acţiunile companiei nu au intrat încă în vizorul investitorilor străini. Nici rezultatele financiare ale companiei nu confirmă, în acest moment, aşteptările investitorilor", a declarat Adrian Simionescu, broker la Finans Securities.
Compania şi-a propus încă de la începutul anului promovarea la prima categorie a Bursei, şi au aşteptat momentul prielnic, susţin reprezentanţii Oil Terminal.
Oil Terminal se află în litigiu cu statul român, după ce unul din acţionarii minoritari, fondul de investiţii Broadhurst Investments a cerut despăgubiri de peste 10 milioane dolari într-un dosar depus la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO). La vremea depunerii dosarului la CEDO, Broadhurst Investments, acţionar minoritar al Oil Terminal, a cerut daune de 4,5 milioane dolari de la statul român într-un proces deschis pentru prejudiciile suferite în urma transferului unor active.
Broadhurst Investments a depus plângere la CEDO în data de 16 octombrie 2003. Plângerea viza o ordonanţă a guvernului din ianuarie 2001, prin care erau reglementate situaţia juridică a rezervoarelor, conducetelor de transport al ţiţeiului şi al produselor petroliere, precum şi a celolalte instalaţii şi echipamente aferente activităţii companiei constănţene. Totodată, Broadhurst Investments a contestat şi decizia adunării generale a Oil Terminal din iulie 2001, prin care au fost reevaluate activele companiei care fuseseră trecute în proprietatea statului.
Oil Terminal Constanţa estimează o creştere a profitului net cu 48% în acest an, până la 2,31 milioane lei, comparativ cu anul trecut, când profitul net a fost de 1,56 milioane lei. Compania mizează şi pe o creştere a veniturilor totale până la 132,8 milioane lei, cu 8,4% mai mari decât în anul anterior.
Oil Terminal a încheiat anul 2006 cu un profit net de 1,56 milioane lei, de aproape patru ori mai mic decât în anul precedent, când rezultatul net a fost de 6,06 milioane lei. Cifra de afaceri a companiei în 2006 a fost de 121,5 milioane lei, cu 5% mai mică decât în anul anterior, când operatorul a obţinut o cifră de afaceri de 128 milioane lei. Acţionarii companiei vor primi un dividend brut în valoare de 0,002 lei pe acţiune, aferent anului 2006, după ce pentru anul 2005, acţionarii Oil Terminal au primit un dividend brut de 0,00544 lei, iar pentru 2004, valoarea dividendului a fost de 0,00456 lei.