Grupul american Cargill, producător de alimente, produse agricole şi de management al riscurilor, vrea să îşi extindă în România afacerile europene cu ingrediente alimentare şi îndulcitori, a spus vineri, pentru Reuters, şeful diviziei europene pentru ingreditente alimentare, Bram Klaeijsen.
Cargill şi-a extins în Europa afacerile cu ingrediente alimentare şi cu îndulcitori, din Spania până în Rusia, iar în prezent încearcă să câştige piaţa din centrul Europei, au spus oficiali ai firmei, citaţi de Reuters.
"Există un spaţiu în Europa centrală în care nu ne-am pus amprenta. Avem ceva în România, dar foarte puţin, aşa că încercăm să umplem golul, inclusiv în România", a declarat Klaeijsen.
Compania americană a deschis joi în Anglia, la Manchester, o fabrică de îndulcitori, aceasta fiind una dintre cele mai vestice afaceri europene ale companiei. În estul Europei, Cargill are afaceri extinse în Rusia şi în Turcia.
Şeful operaţiunilor europene cu îndulcitori ale Cargill, Frank van Lierde, a declarat, într-un interviu comun cu încă doi şefi ai companiei, că zona ţintită de Cargill este cea a statelor care au aderat recent la Uniunea Europeană.
"Întreaga regiune îşi sporeşte destul de rapid producţia agricolă. Ceea ce le lipseşte încă, pentru moment, este puterea de cumpărare, dar şi aceasta creşte, mai ales în statele care au aderat la Uniunea Europeană", a spus van Lierde.
"Lucrurile pe care le-am trăit la mijlocul anilor 1990 în Polonia le vedem acum întâmplându-se în alte ţări", a spus van Lierde, care a gestionat extinderea companiei în Polonia.
Klaeijsen a spus că pentru Cargill este mai uşor să acţioneze prin afaceri pe care le controlează deplin, din cauză că în cazul companiilor cu capital mixt pot să apară dificultăţi în transferul tehnologic.