Producătorii auto "Renault" şi "Nissan" revizuiesc structura alianţei lor, însă este puţin probabil să fuzioneze într-o singură entitate în acest an sau anul viitor, a declarat ieri directorul general al alianţei "Renault"-"Nissan", Carlos Ghosn, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Cu ocazia unei conferinţe organizate de Bloomberg, Carlos Ghosn a reiterat că partenerii examinează modalităţile prin care să poată fi consolidată alianţa şi să reducă semnele de întrebare referitoare la supravieţuirea acesteia după eventuala sa plecare. Întrebat însă dacă acest lucru ar putea însemna transformarea alianţei într-o singură entitate listată pe o singură bursă, Ghosn a răspuns: "Nu cred că vom vedea acest lucru în acest an sau anul viitor".
"Renault" şi "Nissan" au un parteneriat din 1999, în care "Renault" deţine 44,3% din acţiunile "Nissan", în timp ce "Nissan" controlează un pachet de 15% din acţiunile "Renault". În ultima perioadă, în presă au apărut informaţii referitoare la o fuziune completă între "Nissan" şi "Renault".
"Cum să menţinem durabilitatea sis-temului alianţei, să integrăm toate aceste societăţi cu identităţi puternice şi în acelaşi timp să avem un sistem care să nu preocupe anumiţi acţionari care spun că aceasta va înceta atunci când fondatorii sau liderii actuali vor pleca, este o chestiune fundamentală", a subliniat directorul general al alianţei. "Nu cred că toate acestea vor fi reglate într-un an, nu cred că este un subiect pe termen scurt, dar este ceva la care trebuie să găsim o soluţie", a adăugat Carlos Ghosn.
Alianţa "Renault"-"Nissan", care include şi grupul auto nipon "Mitsubishi Motors", a fost, în 2017, cel mai mare producător de vehicule de pasageri, dar în prezent partenerii vor să consolideze alianţa înainte ca preşedintele Carlos Ghosn să se retragă, după aproape 20 de ani la conducere.
Compania "Dacia" a fost preluată de "Renault" în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.