Retailerul Carrefour a avertizat că profitul va scădea în acest an cu 15%, din cauza reducerilor de preţuri efectuate pentru a recupera cota de piaţă pierdută, într-un mediu economic tot mai dificil. Compania a înregistrat o pierdere de 249 milioane euro în primul semestru, după costuri excepţionale de 884 milioane euro induse de deprecierea activelor la divizia italiană a grupului. În aceeaşi perioadă a anului trecut, grupul a avut un profit net de 97 milioane euro.
Profitul net ajus-tat pentru factori excepţionali a scăzut cu 49,3% faţă de nivelul din prima jumătate a anului trecut, de la 302 milioane euro la 153 milioane euro.
Vânzările grupului (fără TVA) au crescut cu 2,3% în primul semestru, la 39,6 miliarde euro.
Mai multe companii europene din zona consumului, precum Ahold şi Heineken, au ratat recent estimările analiştilor, după ce consumatorii au redus cheltuielile din cauza măsurilor de austeritate, iar preţurile au crescut, informează Mediafax.
Carrefour, al doilea retailer la nivel mondial după grupul american Wal-Mart, admite că a făcut unele greşeli, precum creşterea preţurilor pe piaţa franceză înaintea rivalilor. Grupul are peste 9.500 de magazine în 32 de ţări.
În România, Carrefour are 23 de hipermarketuri şi 35 de supermarketuri.
Carrefour a redus estimările privind profitul de patru ori în ultimul an, iar acţiunile companiei au scăzut cu 40% de la începutul lui 2011, atingând recent minimul ultimilor 10 ani.