Consiliul Concurenţei din Franţa efectuează o anchetă privind alianţele încheiate între marii distribuitori.
Verificarea demarată de oficialii din Hexagon are în vedere recentele pacturi semnate între Auchan, Casino, Metro, Schiever şi Systeme U, precum şi apropierea recentă dintre Carrefour şi Tesco.
Conform comunicatului emis de instituţia de profil din Franţa, "Autoritatea a decis să îşi consolideze investigaţiile privind aceste achiziţii (...) pentru a evalua impactul competitiv al acestor reconcilieri pe pieţele relevante, atât în amonte pentru furnizori, cât şi în aval pentru consumatori".
Conform oficialilor francezi, acordurile încheiate între marii retaileri se referă la preţurile de achiziţie ale bunurilor de consum (produse alimentare, produse de igienă şi întreţinere, textile, etc.).
Ancheta a fost demarată pe fondul conflictului privind preţurile de achiziţie dintre distribuitori şi producători. Marii retaileri au dezvoltat în ultimii ani un sistem de alianţe prin care stabilesc o politică a preţurilor de achiziţie, un fel de negociere comună mascată, pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă, competitivitatea şi pentru a-şi păstra marjele privind preţul final oferit clienţilor.
Casino, aliat anterior cu Intermarche, a căzut la un acord cu Auchan, în timp ce Systeme U, un fost aliat al Auchan, s-a înţeles cu Carrefour, cele două încheind un parteneriat pentru cinci ani, care permite ultimului distribuitor să devină lider mondial în achiziţiile din Franţa.
În privinţa preţurilor de achiziţie a produselor de marcă proprie şi a celor non-alimentare, Carrefour a încheiat un parteneriat cu retailerul britanic Tesco. Cele două societăţi şi-au motivat încheierea unei astfel de alianţe datorită politicilor comerciale aplicate de site-ul Amazon care a încheiat un acord cu Casino pentru distribuirea produselor alimentare, prin intermediul filialei sale Monoprix, ultima societate devenind primul retailer francez care vinde produse pe site-ul grupului american.