Producătorul suedez de electrocasnice "Electrolux" AB şi-a majorat cu 56% profitul în trimestrul al doilea din acest an, datorită măsurilor de reducere a cheltuielilor.
Câştigul net al "Electrolux" a totalizat 1,03 miliarde coroane suedeze (140 milioane dolari) în intervalul aprilie - iunie 2010, comparativ cu 658 milioane ce coroane în perioada similară din 2009.
Vânzările societăţii au scăzut, însă, cu 1%, la 27,3 miliarde coroane, de la 27,5 miliarde coroane în trimestrul al doilea din 2009.
"Toate zonele de activitate au consemnat o profitabilitate îmbunătăţită", a precizat directorul executiv al companiei, Hans Straberg, subliniind: "Ne îmbunătăţim pas cu pas poziţia pe segmentul premium".
Potrivit afirmaţiilor reprezentantului companiei, pieţele principale ale acesteia au continuat să se redreseze în trimestrul al doilea. În Europa, spre exemplu, piaţa s-a stabilizat per ansamblu, iar în ţări precum Germania, Franţa şi Suedia, rezultatele companiei au avut trenduri pozitive. Dar, piaţa din sudul Europei "a slăbit substanţial" la finele trimestrului trecut.