" Flota TAROM va fi redusă în următorii ani"
Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. În 2024, doar 17 aeronave vor mai purta însemnele companiei aeriane de stat, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Digi24.
"Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR şi Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave", a declarant ministrul Transporturilor.
TAROM are 29 de avioane, în prezent, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing şi ATR, iar şefii transportatorului aerian nu au reuşit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.
Şapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de la ATR, cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziţia de aeronave noi.
În contextul în care întârzierile din campaniile de vaccinare ale statelor şi "aversiunea faţă de risc" a guvernelor încetinesc redeschiderea rutelor şi redresarea transportului aerian, şefii TAROM au decis să renunţe şi la unele dintre avioanele noi pe care ar fi trebuit să la achiziţioneze. A renunţat, de exemplu, la 2 ATR-uri noi, potrivit unor surse Digi24.
Forţată de pandemie, dar şi de problemele financiare cu care se confruntă din 2008, TAROM a intrat într-un amplu proces de restructurare, care prevede pe lângă reducerea şi uniformizarea flotei, şi renunţarea la sute de angajaţi. O parte au plecat deja de bunăvoie, alţii vor părăsi compania prin concedieri colective.
În acest moment, TAROM are undeva la 1.440 de salariaţi, însă ţinta este ca operatorul aeriană să rămână doar 1000 de angajaţi.
"TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat şi la Comisia Europeană, care implică şi reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri şi companie mai suplă şi eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun aşa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecţie de capital din partea statului, şi vede compania pe profit în 2024-2025", a declarat Cătălin Drulă.
Pe lângă măsurile de reducere a costurilor, soluţia pentru ca TAROM să supravieţuiască acestei perioade a fost operarea a cât mai multor chartere către destinaţii însorite şi exotice.
"Au luat şi nişte măsuri - pe partea de creştere de venituri - bune. În primele 5 luni ale anului, din charter au făcut mai mult decât au făcut tot anul trecut. Şi anul acesta vor încasa zeci de milioane de euro din chartere. Se zboară din Bucureşti în multe destinaţii turistice, zone exotice, poate şi privaţiunile din perioada de pandemie au dus la asta. Au fost într-o săptămână 70 de zboruri către Egipt şi charterele sunt o metodă bună de a face profit, pentru că e garantat, nu ai emoţia umplerii avionului", a explicat Cătălin Drulă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2021, 11:46)
O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile - sa mai reduca, sa ramana doar 2 avioane si astfel se reduc costurile mai mult si apoi sa dea niste bani unor smcheri care sa preia Tarom.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Doru în data de 23.05.2021, 12:41)
Ce sa mai ia si smecherii, doua avioane? Smecherii le iau pe cele 12 de la 29 la 17, de care vor sa scape, ca sa reduca cheltuielile de intretinere si personalul de operare si mai zic si ca au facut un favorTarom.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2021, 12:56)
vor reduce si distruge ce mai este de distrus , dupa care se va face "dreptate " si vor fi inlaturati , spre satisfactia prostimii , care va gusta" dreptatea " tardiva . repet , dupa ce nu va mai ramane nimic se va face "revolutia " !
3. fără titlu
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 23.05.2021, 21:45)
The Green Deal in actiune