Comisia Europeană a aprobat, ieri, alocarea a peste 52 milioane euro din Fondul European de Dezvoltare Regională, pentru achiziţionarea de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară din ţara noastră a 37 de trenuri electrice pentru 13 rute intergionale naţionale.
"Noile rame feroviare vor avea un impact pozitiv asupra întregii reţele de cale ferată din România. Sporirea frecvenţei şi a confortului călătoriilor, precum şi stimularea utilizării trenurilor sunt importante pentru coeziunea teritorială şi socială, facilitând accesul tuturor la locuri de muncă şi la servicii publice. Acest lucru îmbunătăţeşte sustenabilitatea transporturilor, contribuind astfel la tranziţia verde. Politica de coeziune acţionează împreună cu autorităţile române pentru a pune în aplicare obiectivele Pactului verde european", a declarat Elisa Ferreira, comisarul european pentru politica de coeziune şi reforme.
Introducerea acestor trenuri electrice de ultimă generaţie va îmbunătăţi conectivitatea şi confortul pasagerilor şi va reduce emisiile din activitatea de transport.
Cu o capacitate de minimum 300 de călători per tren, această investiţie va îmbunătăţi semnificativ calitatea serviciilor feroviare de pe principalele coridoare feroviare interregionale electrificate care leagă Bucureştiul de centre de activitate regionale precum Arad, Cluj-Napoca, Constanţa, Braşov, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Craiova, Petroşani şi Suceava.
Potrivit reglementării interne care este conformă celei europene, cele 37 de trenuri electrice achiziţionate vor fi împărţite celor şase operatori feroviari de transport călători, printre care se numără şi CFR Călători.
Potrivit Autorităţii pentru Reformă Feroviară, contractul de achiziţie pentru cele 37 de trenuri se află în derulare, fiind încheiat între instituţia publică subordonată Ministerului Transporturilor şi Alstom Ferroviaria S.p.A. (cu Alstom Transport S.A. în calitate de subcontractant declarat).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.08.2023, 11:29)
pe sine vechi?
la fel ca tramvaiele?
s c c r e t