Pe site-ul www.tvr50.ro, lansat, ieri, de postul naţional, publicul poate să alcătuiască un top al oamenilor care au făcut istorie în Televiziunea Română. Evenimentul face parte din proiectele destinate marcării a cinci decenii de existenţă a TVR.
Vizitatorii site-ului pot vota, din lista de propuneri, personalităţile despre care cred că au avut un rol important în istoria TVR şi pot face propuneri de personalităţi pentru a fi adăugate pe lista de nominalizări. În cazul în care propunerea este susţinută de mai multe persoane, aceasta va fi adăugată în lista de nominalizări.
În prezent, lista conţine 107 nume din televiziune, din domenii diferite - actualităţi, sport, reportaj şi anchetă, ştiinţă, economie, istorie şi religie, emisiuni literare, muzicale, publicistică şi critică de teatru şi film, copii şi tineret, spectacole, regizori muzicali, ilustraţie muzicală, folclor, staff tv, crainici şi prezentatori, scenografie, imagine şi montaj.
Pe listă apar nume cunoscute ca Tudor Vornicu, Virgil Tatomir, Iosif Sava, Alexandru Bocăneţ, Valeriu Lazarov, Jeana Gheorghiu, Titus Munteanu, Lucia Hossu Longin, Ruxandra Garofeanu, Cristian Ţopescu, Alexandru Mironov şi Aristide Buhoiu, cărora li se adaugă vedete din generaţiile mai noi, ca Andreea Marin, Gianina Corondan, Raluca Moianu şi Cătălin Măruţă. Lista a fost alcătuită de grupul de consultanţă care participă la Anul TVR 50.
Vizitatorii site-ului au la dispoziţie aproximativ 100 de fotografii şi zeci de filmări de arhivă sau contemporane, pe care le pot descărca pentru a-şi alcătui propria arhivă. De asemenea, pagina de web conţine informaţii despre evenimente şi înregistrări ale emisiunilor Anului TVR 50, un puzzle cu imagini ale vedetelor TVR şi un concurs de fidelitate care oferă premii la sfîrşitul fiecărei luni.
Directorul general al SRTV, Tudor Giurgiu, a precizat, citat de Rompres, că se va realiza şi un top al celor mai importante 50 de momente din istoria televiziunii. El a adăugat că TVR nu a fost suficient de interactiv pînă acum, iar prin crearea acestui site se doreşte "cultivarea unui anumit tip de interes online", după modelul BBC.