Băile şi bucătăriile monotone, în culori pale, încep să fie de domeniul trecutului, 85% dintre români cumpărând colecţii de plăci ceramice care conţin şi plăci decorative, cele mai dorite având elemente din natură, modă sau pictură, conform datelor Cesarom.
Toni Teau, Director General al Lasselsberger România, companie ce deţine brandul Cesarom, a afirmat: "Se cumpără tot mai multe plăci ceramice în game de culori pastelate a căror monotonie este înlăturată de folosirea elementelor complementare de decorare (brâuri, medalioane, decoruri) în culori puternice şi grafică minimalistă. Datorită evoluţiei extraordinare a tehnologiilor de decorare, cât şi a materialelor utilizate în acest scop, posibilităţile şi tipurile de decor ce se pot obţine pe plăcile ceramice au devenit nelimitate".
Acesta a adăugat că românii sunt atraşi în special de plăcile de decor care imită fidel diverse materiale din natură sau modă (lemn, piatră, material textil, piele, produse metalice etc.)
În luna mai a anului trecut, Cesarom anunţa majorarea cu 50% a capacităţii de producţie de plăci decorative, de la 2 milioane de piese pe an, la peste 3 milioane de piese, ca urmare a creşterii cererii pentru acest tip de plăci ceramice.