Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA şi Asocierea Baicons Impex - ISPCF au semnat contractul, în valoare de 35,7 milioane de lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei CF Pojorâta - Suceava (subsecţiunea 3 a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă, informează Agerpres.
Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic au drept scop identificarea soluţiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, cât şi al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Pojorâta şi Suceava (85 km), pentru integrarea unui transport durabil între regiunea centrală şi nord-estică a ţării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi asigurarea condiţiilor necesare pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate pe reţeaua TEN-T.
De asemenea, contractul prevede şi atingerea unor importante obiective specifice, printre care menţionăm: creşterea numărului de călători în oraşele importante din ţara noastră, inclusiv creşterea numărului de turişti; creşterea vitezei de deplasare şi reducerea timpului de călătorie pe tronsonul analizat Pojorâta - Suceava, implicit pe întreaga distanţă Apahida - Suceava; îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţa circulaţiei, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene; maximizarea transportului de mărfuri.
Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucţiile specifice şi metodele în vigoare, cu respectarea conformităţii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T şi asigurarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.
Sursa de finanţare pentru contract este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, şi de la bugetul de stat.
Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.