• Banca se va concentra pe zona de companii
Citigroup a prezentat, ieri, un plan de "repoziţionare" cu scopul de a reduce semnificativ cheltuielile şi a îmbunătăţi eficienţa, potrivit unui anunţ al grupului, printre măsuri numărându-se vânzarea sau restrângerea semnificativă a operaţiunilor de consumer banking din România, Turcia şi alte trei ţări.
"Ca rezultat al măsurilor de repoziţionare, Citi se aşteaptă să vândă sau să restrângă semnificativ operaţiunile consumer în Pakistan, Paraguay, România, Turcia şi Uruguay", se arată în comunicatul grupului american.
În cazul României, Citi se va concentra pe segmentul dedicat companiilor, potrivit reprezentanţilor Citibank România, care au adăugat: "Citi nu intenţionează să părăsească România".
"Citi a luat decizia strategică de a se concentra pe segmentul dedicat persoanelor juridice din România unde banca are o experienţă pozitivă de peste 15 ani. Decizia de repoziţionare se referă exclusiv la divizia dedicată persoanelor fizice din România".
Oficialii băncii au mai spus: "Deşi Citibank România are un portofoliu puternic şi cu o creştere rapidă, în actualul context economic, nu va putea sa atingă, suficient de repede, dimensiunea şi profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi să îşi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din România, segment pe care banca este puternică".
Reprezentanţii Citibank România au precizat că în perioada următoare nu vor exista modificări în ceea ce priveşte felul în care banca îşi deserveşte clienţii persoane fizice şi în felul în care conduce operaţiunile locale de retail.
Citibank România are 460 de angajaţi. Reprezentanţii băncii nu au precizat câţi dintre aceştia sunt implicaţi în operaţiunile retail şi câţi vor fi afectaţi de măsuri.
"Facem demersurile necesare ca rezultatul final să aibă un impact minim asupra angajaţilor şi clienţilor noştri", notează Citibank Româ-nia.
Planul de repoziţionare va genera în trimestrul al patrulea al acestui an cheltuieli excepţionale de un miliard de dolari, iar economiile se vor ridica la 900 milioane de dolari anul viitor, apoi 1,1 miliarde dolari pe an începând din 2014, potrivit grupului american.
Directorul general al Citigroup, Michael Corbat, a declarat: "Aceste măsuri sunt etape fireşti în procesul de transformare a Citi. Deşi suntem devotaţi reţelei şi anvergurii noastre globale, strategia continuând să depindă de acestea, am identificat zone şi produse unde mărimea afacerilor noastre nu oferă câştiguri semnificative".
Planul de restructurare va conduce la eliminarea a aproximativ 1.900 de locuri de muncă la divizia de servicii destinate clienţilor instituţionali.
Alte 6.200 de job-uri vor dispărea din operaţiunile globale de consumer banking ale Citi, iar departamentul de operaţiuni şi tehnologie va pierde 2.600 de posturi.
Strategia Citigroup presupune concentrarea pe operaţiunile din cele 150 de oraşe care au cel mai ridicat potenţial de creştere în zona de consumer banking, astfel că banca va optimiza reţeaua de sucursale şi va efectua concentrarea operaţiunilor în zone metropolitane importante. Astfel, grupul va închide 14 sucursale în Brazilia, 7 în Hong Kong, 4 în Ungaria, 15 în Coreea de Sud şi 44 în Statele Unite.
Banca notează că va continua să investească în operaţiunile din aces-te ţări, iar după repoziţionare va deţine peste 4.000 de sucursale de retail în întreaga lume.