Comisarul european pentru energie, Kadri Simson, a dezvăluit detalii despre viitoarea legislaţie privind combustibilii, spunând că la orizont este un sistem de certificare pentru combustibili şi gaze regenerabile şi cu emisii reduse de carbon, relatează euroactiv.com.
Noua schemă va face parte din revizuirea directivei privind energia regenerabilă - aşa-numita "RED II" - a anunţat Simson la un eveniment de la Bruxelles.
"Aceasta va include o certificare cuprinzătoare pentru combustibilii şi gazele regenerabile şi cu emisii reduse de carbon. Şi va veni cu un set actualizat de stimulente pentru a promova utilizarea acestor combustibili în diferite sectoare ", a spus ea.
Se aşteaptă ca aceste criterii să se bazeze pe economiile de emisii de gaze cu efect de seră pe durata întregului ciclu de viaţă.
Directiva UE privind impozitarea energiei va fi, de asemenea, revizuită în conformitate cu obiectivele climatice actualizate ale UE pentru 2030, ca parte a unui pachet de legi UE care urmează să fie depuse în iunie, a spus Simson. Aceasta "va fi relevantă şi pentru diferiţi combustibili", a adăugat ea, "deoarece afectează în mod direct alegerile consumatorilor".
Comisarul a făcut comentariile la cel de-al zecelea Forum la nivel înalt al UE privind rafinarea, o adunare de reprezentanţi din industria de rafinare a petrolului, membri ai Parlamentului European, angajaţi ai Comisiei Europene şi alţii din domeniu.
Rafinatorii de petrol au solicitat ca UE să recunoască combustibilii lichizi ca parte necesară pentru realizarea decarbonizării, spunând că, din punct de vedere chimic, "combustibilii lichizi sunt pur şi simplu cea mai bună formă de stocare a energiei".
"Multe părţi ale sistemului de transport ar beneficia de reţinerea combustibilului lichid, dar, desigur, într-o formă cu conţinut scăzut de carbon", a declarat Bela Kelemen, preşedintele FuelsEurope, asociaţia europeană a industriei de rafinare a petrolului.
Kelemen a comparat efortul de decarbonizare al industriei cu o "transformare în care vrem să fim un fluture dintr-o omidă".
Anna-Michelle Asimakopoulou, un europarlamentar grec al Partidului Popular European de centru-dreapta (PPE) a numit combustibilii lichizi cu conţinut scăzut de carbon "instrumentali pentru tranziţia UE în domeniul energiei până în 2050" şi a criticat Comisia Europeană pentru că le-a inclus pe lista maro a taxonomiei '- combustibili consideraţi că au un impact negativ asupra mediului
John Cooper, directorul general al FuelsEurope, a declarat că industria se va îndrepta către un nou model de afaceri menit să furnizeze o parte din necesităţile energetice din Europa pentru transport, unul care este "complet complementar strategiilor de electrificare şi hidrogen".
Pachetul care urmează să fie publicat în iunie, va include o posibilă extindere a pieţei de carbon a UE pentru a include sectoarele de transport şi construcţii şi standarde mai stricte de emisii de CO2 pentru autoturismele noi şi vehiculele comerciale uşoare.
Kirton-Darling a cerut UE să ofere o "tranziţie justă pentru lucrătorii industriali", exprimându-şi îngrijorarea cu privire la faptul că reglementările care determină modificări ale industriei le-ar dăuna mijloacelor de trai.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Avatar în data de 20.02.2021, 08:46)
Toate bune si frumoase aceste vise dar daca numai noi in Europa nu o sa ardem combustibili fosili in 2050 iar restu lumii o sa consume ca astazi acesti combustibili atunci clima nu se va mai incalzi pe glob?....Intreb pentru niste prieteni carora le plac motoarele de peste 3000 pe motorina .In 2050 noi europenii nu stiu daca vom mai fi 5% din populatia mondiala.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 20.02.2021, 10:45)
toata revolutia asta verde va da in gard economiile UE si SUA si va permite Chinei si Rusiei sa domine lumea din 2030 incolo .
opriti Green Deal!
opriti the Great Reset!
sunt calea pentru o lume autoritarista, dictatoriala!
nu mai fiti cretini!