Comisia Europeană verifică dacă împrumutul în valoare de 900 de milioane de euro acordat de statul italian pentru a menţine "Alitalia" pe linia de plutire încalcă reglementările UE privind concurenţa, transmite DPA, conform Agerpres.
"Alitalia", companie care a înregistrat profit doar de câteva ori în cei 70 de ani de existenţă, a fost plasată sub administrare specială anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi salariilor.
Împrumutul, care se derulează din mai 2017 până cel puţin în decembrie 2018, "ar putea depăşi durata maximă permisă de şase luni, iar CE are dubii dacă a fost limitat la nivelul minim necesar", se arată într-un comunicat al forului comunitar.
În 11 aprilie, "Alitalia" a anunţat că a primit trei oferte de preluare, fără a preciza numele companiilor. Operatorul german "Lufthansa" a confirmat că este interesat, în timp ce compania britanică low-cost "EasyJet" a informat că "interesul său revizuit" a fost făcut ca parte a unui consorţiu, fără a-i nominaliza pe ceilalţi membri. Ambele firme s-au referit la o versiune restructurată a "Alitalia".
Reprezentanţii "Wizz Air" - cel mai mare operator aerian din Europa Centrală şi de Est (CEE) - nu au comentat informaţiile publicate de publicaţia italiană Il Sole, conform cărora este interesat de "Alitalia".
Compania low-cost "Ryanair" s-a retras din cursa pentru "Alitalia", anunţând că se concentrează pe rezolvarea dificultăţilor provocate de lipsa personalului.
"Alitalia" are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil într-o ţară cu o rată ridicată a şomajului.