Compania daneză de tehnologia informaţiei Trustpilot Aps. intră pe piaţa românească, activitatea companiei fiind de a calcula gradul de credibilitate pentru magazinele online, informează un comunicat al companiei.
www.trustpilot.ro este un site dedicat în primul rând consumatorului online, dar şi sectorului de afaceri.
Activitatea companiei se bazează pe scanarea internetului după rating-uri şi recenzii despre companiile ce desfăşoară activităţi online, iar apoi cu ajutorul unei formule, calculează Trustscore-ul pentru fiecare companie în parte. Trustscore este menit să ofere o idee despre credibilitatea magazinelor online.
"Mulţi oameni folosesc motoare de căutare, precum Google, pentru a vedea dacă e sigur sau nu să cumpere de la o anumită companie. Problema e că primesc milioane de rezultate. Ideea cu Trustpilot este că noi colectăm aceste rezultate, le analizăm şi oferim utilizatorului rezultatul final sub forma unui scor între 0 şi 100. Cu cât scorul este mai mare cu atât este mai bine cotată compania de către consumatori", a spus Peter Holten Muhlmann, director general Trustpilot.
Până în momentul de faţă, Trustpilot a adunat peste un milion de recenzii despre mai mult de 17.000 magazine online. Pentru a simplifica şi mai mult procesul de căutare, Trustpilot a lansat Trustpilot Guard - o aplicaţie ce se poate descărca gratuit de pe www.trustpilot.ro şi e compatibilă cu Mozilla Firefox, Opera şi Internet Explorer. Aplicaţia odată instalată, va fi reprezentată de o icoană în bară de aplicaţii Internet Explorer.
În funcţie de informaţiile ce Trustpilot le are despre site-ul vizitat, icoana îşi va schimba culoarea din verde (informaţii pozitive despre site), în roşu (informaţii negative despre site).
Prezentă deja în 7 ţări europene: Danemarca, Germania, Suedia, Spania, Anglia, Olanda şi Franta, dar şi în Statele Unite, Trustpilot îşi continua planul de extindere internaţională pe pieţe precum Rusia, India şi Canada.