Compania "Comvex" SA a primit un credit în valoare de 33,6 milioane de euro, din partea "Raiffeisen Bank" şi "EximBank" România, pentru finanţarea proiectului "Terminal de cereale în Portul Constanţa", potrivit unui comunicat comun al celor două bănci, trimis Redacţiei.
Suma finanţării este subscrisă în mod egal de cele două bănci, respectiv 16,8 milioane de euro fiecare.
Creditul de investiţii acordat de consorţiul bancar beneficiază, în plus, şi de o garanţie emisă de "EximBank" în numele şi contul statului român, în valoare de 18,2 milioane de euro.
Finanţarea - acordată pe o perioadă de zece ani - are ca obiect dezvoltarea şi ulterior operarea de către Comvex S.A. a unui Terminal de cereale cu o capacitate de stocare de 200.000 de tone, iar investiţia totală este de peste 45 de milioane de euro. În completarea finanţării bancare, "Comvex" SA a obţinut fonduri de pe piaţa de capital, ce i-au permis o contribuţie proprie în valoare de peste 8 milioane de euro, potrivit sursei citate.
Băncile precizează: "Terminalul va fi construit în Dana 80 a Portului Constanţa, cea mai adâncă dană de la Marea Neagră si va marca o premieră în România: va crea posibilitatea încărcării la capacitate totală a celor mai mari nave de transport cereale, tip Panamax şi Cape Size, până la 120.000 tdw. De asemenea, va lega Portul Constanţa cu cele mai importante pieţe de export pentru cereale din Asia şi va creşte importanţa acestuia in regiune".
Conform estimărilor companiei, construcţia acestui terminal înseamnă, într-o primă fază, dezvoltarea capacităţilor de export de cereale ale României cu peste trei milioane de tone, putând ajunge treptat, până la finalul proiectului, la zece milioane de tone.
"De asemenea, operarea suplimentară în Dana 80 va duce la creşterea semnificativă a atractivităţii şi a profitabilităţii Portului Constanţa, precum şi la crearea de noi locuri de muncă de înaltă calificare", susţin cele două bănci.
Proiectul este considerat unul de importanţă strategică şi este inclus în Master Planul General de Transport al României, aprobat prin HG 666/2016, precum şi în Master Planul Portului Constanţa. Totodată, acesta este integrat într-un proiect de dezvoltare privind infrastructura feroviară prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
1. dubios
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2017, 15:26)
Aici sunt bagati al de fam. Dragoi....mare administrator la Sif 1 care de 4 ani nu da dividende.
Au facut o majorare de capital dubioasa.....la Comvex SA.