RCS-RDS, UPC şi Romtelecom au motive de îngrijorare după ce pe piaţă a mai apărut un operator. Compania Orange a lansat ieri serviciul de televiziune Orange TV, disponibil pe televizor şi computer, prin satelit şi internet. Oferta constă în 100 de canale, 40 de posturi fiind High Definition, iar dintre acestea 26 sunt în premieră retransmise în ţara noas-tră. De asemenea, din toamnă, cele 100 de televiziuni vor putea fi vizionate şi pe smartphone şi tabletă.
Până la chestiunile tehnice şi cele legate de varietatea de programe un aspect foarte important este legat de preţ. Clienţii pot alege unul dintre cele trei abonamente disponibile - Local HD, World HD şi Universe HD, în funcţie de programele pe care le doresc. Astfel, Local HD cuprinde 36 de posturi, şase dintre acestea fiind HD, iar abonamentul costă 5 euro. Pachetul World TV cuprinde 65 de canale, dintre care 19 sunt HD, abonamentul lunar costând 8 euro. Al treilea pachet, Universe HD, oferă utilizatorilor 95 de canale, 37 fiind HD, costul unui abonament este în acest ultim caz de 12 euro. Comparativ, UPC are următoarea ofertă: cel mai ieftin pachet de televiziune digitală prin cablu "optim HD DVB-C", cu 65 de programe plus 3 HD, este la preţul de 25 de lei pe lună, iar cel mai scump, "maxim HD", 116 canale plus 14 HD, la 50 de lei. Abonamentele pentru televiziune prin satelit ale celor de la UPC pornesc de la 26 de lei (65 de programe) şi ajung până la 60 de lei (88 de programe). RCS-RDS are abonamente pornind de la 15 lei, pachetul "popular" (televiziune prin satelit) care conţine 31 de posturi, cea mai scumpă variantă fiind "extra complet", 71 de posturi la 33 de lei pe lună. Oferta digitală prin cablu a RCS-RDS conţine 101 posturi la preţul de 29 de lei. Romtelecom are de asemenea o ofertă de televiziune prin satelit, abonamentul "TV variat", cu 61 de posturi plus 3 HD, cos-tă 6,08 euro pe lună, cea mai scumpă variantă fiind "TV maxim", 99 de canale plus 3 HD, la 12,28 euro pe lună.
Revenind la noii intraţi pe piaţă, în cazul clienţilor existenţi ai companiei, aceştia vor beneficia de un dis-count de 20% pentru un singur SIM, iar, pentru două cartele SIM, abonaţii vor primi o reducere de 30%. Serviciul Orange TV prin satelit permite restricţionarea accesului copiilor la oricare dintre canale şi configurarea a până la cinci liste personalizate de televiziuni favorite, în care posturile TV pot fi ordonate în funcţie de preferinţe. De asemenea, Orange TV este disponibil tuturor celor interesaţi, indiferent dacă sunt sau nu abonaţi Orange în prezent, şi nu implică folosirea altor servicii din portofoliul Orange. Utilizatorii pot alege un contract pe 12 sau 24 de luni la Orange shop, precum şi în magazinele partenere ale companiei din toată ţara. Instalarea Orange TV costă 20 de euro, iar activarea serviciului tot 20 de euro, abonaţii Orange beneficiind gratuit de cele două servicii. Totodată, clienţii care vor dori să folosească Orange TV pentru două televizoare vor fi nevoiţi să închirieze un al doilea receiver şi să achite o activare suplimentară de 10 euro. Jean-Francois Fallacher, CEO al companiei Orange România, a declarat la lansarea noului produs: "Românii se uită foarte mult la televizor. Statisticile arată că aceştia consumă de două ori mai mult conţinut TV decât celelalte naţiuni, aşadar este un mare apetit pentru televiziune în România. De asemenea, un alt lucru care ne-a împins să lansăm acest serviciu a fost acela că oamenii îşi doresc din ce în ce mai multe canalele care să transmită High Definition. Totodată, la nivelul întregii Europe s-a observat o modificare a stilului prin care oamenii se uită la posturile de televiziune ". În data de 21 mai, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a acordat societăţii Orange România un aviz de retransmisie pentru programe de televiziune prin satelit, sub denumirea "Orange TV". Conform documentelor depuse la CNA, platforma Orange va avea acoperire naţională. Numărul estimat de abonaţi ai platformei Orange este de 50.000, conform aceloraşi documente. Orange România, deţinută de grupul France Telecom, este cel mai mare operator local de telefonie mobilă după numărul de clienţi şi cifră de afaceri. Cum preţul abonamentelor se află cam la acelaşi nivel, concurenţa va fi acerbă, diferenţa urmând să fie făcută de calitatea semnalului, varietatea programelor tv retransmise şi de promptitudinea serviciilor.