Vinurile produse de Compania Cotnari au obţinut cinci medalii de aur şi cinci de argint, la concursul de profil din Portugalia - Portugal Wine Trophy - organizat sub patronajul O.I.V., în perioada 5-8 mai, potrivit unui comunicat al societăţii.
Reprezentanţii producătorului de vinuri precizează: "Cu peste 1.300 de probe au concurat vinurile de la Cotnari si suntem mandri pentru că ne-am situat printre fruntaşi, cu zece medalii câştigate: Blanc de Cotnari 2015, Grasa de Cotnari 2000, Grasa de Cotnari 1985, Grasa de Cotnari 2008 şi Feteasca Alba 1998 au obţinut aurul, iar Feteasca Albă demisec 2015, Tămâioasa Românească demisec 2015, Frâncuşa selecţii 2015, Tămâioasa Românească dulce 2015 şi Feteasca Albă demidulce 2015 au fost medaliate cu argint".
Compania Cotnari participă frecvent la concursurile internaţionale de vin, pentru anul în curs având pe agendă concursurile de profil din Strasbourg, Bruxelles, Sofia, Paris, Lisabona, Quebec, Budapesta, Ljubljana, Berlin, Daejeon.
"Sperăm la rezultate cel puţin la fel de bune că în anii precedenţi, aceste competiţii fiind un indicator al calităţii şi constanţei vinurilor companiei Cotnari", ne-a declarat, recent, Constantin Deleanu, preşedintele Directoratului de la Cotnari.
Domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu, că aproximativ 10% din producţia de vinuri este comercializată la export, ponderea vânzărilor externe în totalul cifrei de afaceri ridicându-se, de asemenea, la 10%. Exporturile au crescut, în 2015, cu 15% faţă de anul precedent.
"Tindem în continuare spre dublarea realizărilor la export, în următorii cinci ani. Aplicăm politica «paşilor mărunţi» şi înregistrăm creştere de la an la an. Important este să «clădim» relaţiile externe, astfel încât să putem creşte ulterior şi să avem legături comerciale de durată", ne-a mai spus domnul Deleanu.
Compania Cotnari a planificat investiţii de 5 milioane de euro pentru următorii cinci ani. În 2015, societatea a realizat o cifră de afaceri mai mare de 30 de milioane de euro, vânzările de anul trecut depăşind nivelul celor din 2014, cu 12 procente. Pentru anul în curs au fost bugetate vânzări cu 9% mai mari faţă de anul precedent şi o cifră de afaceri în creştere cu 11%, comparativ cu 2015.