Producătorul român de cosmetice Farmec se inspiră, de aproape 130 de ani, din valorile naţionale şi din frumuseţea autentică a româncelor, potrivit doamnei Monica Vuşcan, director tehnic al companiei.
Domnia sa a declarat că întreaga istorie a companiei, evoluţia şi dezvoltarea actuală se datorează unor personalităţi marcante: unei femei puternice care a făcut cunoscut numele României în toată lumea, doamna profesor doctor Ana Aslan, şi Liviu Turdean, părintele companiei.
Pentru 2018, a fost stabilit un program investiţional de peste 11 milioane lei (2,4 milioane de euro), mare parte din aceasta fiind alocată proceselor de retehnologizare şi modernizare a producţiei, dar şi dezvoltării reţelei, potrivit reprezentantei companiei.
Monica Vuşcan a mai precizat că Farmec realizează aproximativ 27 milioane de produse pe an, fabrica având o capacitate de 4 milioane de produse pe lună şi este în continuă dezvoltare.
Potrivit domniei sale, în ultimii 10 ani, au fost investiţi în jur de 4 milioane de euro pentru tehnologizare. În prezent, 75% din toate operaţiunile de producţie sunt automatizate, iar două linii de producţie sunt robotizate în totalitate.
Monica Vuşcan a mai precizat că anual compania are ca strategie crearea câtorva produse noi care folosesc cele mai noi cercetări la nivel mondial. În portofoliul companiei se regăsesc peste 600 de produse, cele mai cunoscute fiind Gerovital, Farmec, Doina, Aslavital, Nufăr şi Triumf.
Directorul tehnic al companiei Farmec a mai declarat: "98% din colectivul tehnic sunt femei, este o provocare, dar fabricând produse de acest tip (n.r. cosmetice) implicarea lor este mai mare, pentru că îşi doresc să bucure doamnele".
Domnia sa a mai adăugat că, în timpul studenţiei, mulţi dintre colegii străini pe care îi avea, majoritatea din Grecia, cumpărau produse Gerovital pentru a le duce acasă. Gerovital era şi continuă să fie un brand naţional foarte cunoscut, şi chiar mai cunoscut în afară, a mai menţionat Monica Vuşcan.
Reprezentantul companiei a mai adăugat că Farmec exportă în peste 30 de ţări - SUA, Canada, Japonia, Emiratele Arabe Unite, Italia, Spania fiind câteva exemple.
Monica Vuşcan a ţinut să amintească şi de campania socială pe care Farmec o desfăşoară - "Unirea la feminin", prin care femeile sunt impulsionate şi motivate să se ajute reciproc, să se îndrume, să empatizeze. Astfel, prin achiziţionarea de produse, o parte din valoare acestora se transformă în produse de îngrijire personală care vor ajunge direct la femeile defavorizate.