Modificarea legislativă din 2019 permite fondurilor de pensii să inves-tească în noi clase de active. Astfel, fondurile de pensii pot investi în forme de parteneriate public-private, cât şi de infrastructură.
Dan Gheorghe, CIO NN Pensii, a declarat: "În prezent, ne uităm cu atenţie la ce se întâmplă în piaţa din Româ-nia şi încercăm să identificăm cele mai atractive oportunităţi de investiţie. Din păcate sunt puţine proiecte de acest gen. Încercăm să găsim un proiect investibil. Ne uităm în primul rând la randament versus risc şi în condiţiile în care randamentul nu este cel aşteptat de noi la riscul pe care ni-l asumăm va fi foarte greu pentru noi, dacă nu imposibil, să luăm decizia de a investi".
Domnia sa a mai precizat că fondurile de pensii au deja investiţii în infras-tructură, din păcate nu cea de trans-port, ci doar în cea energetică, prin expunerea pe care o au în companii din România listate la BVB ca Electrica, Compet, Transelectrica sau Transgaz.
"Din păcate, partea investiţiilor de transport nu este reprezentată la Bursa de Valori. Aşteptăm astfel de emisiuni cu mare interes. Un proiect cu potenţial ar fi Aeroporturi Bucureşti, o companie foarte atractivă pentru inves-titori atât din ţară, cât şi din străinătate. Toată lumea aşteaptă cu nerăbdare să meargă mai departe cu proiectul de des-chidere a unui nou terminal. Structura de investiţii poate fi IPO sau bonduri, sunt convins că şi alţi investitori aşteaptă cu interes acest proiect", a precizat reprezentantul NN Pensii.
Dan Gheorghe a mai spus că din păcate, în afară de Aeroporturi Bucureşti nu există intenţii de listare a altor companii la BVB, deşi există piaţă pentru astfel de investiţii.