• CSA anunţă că a soluţionat favorabil 50% dintre reclamaţiile înregistrate anul trecut
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a anunţat, ieri, că a soluţionat favorabil 50% din cele 6.225 de reclamaţii înregistrate în cursul anului trecut, o parte din aceste reclamaţii fiind soluţionate nefavorabil deoarece nu intrau în competenţa Comisiei. Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) a anunţat că va organiza un miting de protest în faţa sediului central al CSA acuzând creşterea "nejustificată a tarifelor RCA".
• ASSAI: Campania-protest nu vizează toţi asigurătorii
Cristian Muntean, directorul ASSAI, a declarat: "Firmele de asigurări te obligă să plăteşti o asigurare obligatorie auto (RCA) care devine an de an din ce în ce mai scumpă, dar nu garantează calitatea serviciilor. În accepţiunea noastră, acesta este un abuz care, cu complicitatea CSA prin reglementări şi legi permisive, a condus la o degradare fără precedent a serviciilor de despăgubire auto".
ASSAI menţionează că această campanie-protest "nu vizează sub nicio formă toţi asigurătorii, ci doar pe aceia care, conform petiţiilor, sesizărilor depuse, dosarelor de daună nesoluţionate în termen legal, nu au respectat clientul-asigurat ori partenerii (...)".
Muntean susţine că service-urile auto sunt direct afectate de modul în care unele societăţi de asigurări des-păgubesc incomplet, cu intârziere sau deloc, cetăţenii asiguraţi.
Campania de protest are ca obiectiv, printre altele, eliminarea fenomenului de abuz asupra asiguratului din partea asigurătorilor rău-platnici, stabilirea unui dialog cu reprezentanţi ai Parlamentului României în sensul promovării unor măsuri de îmbunătăţire a protecţiei prin asi-gurarea românilor.
• CSA nu poate interveni în litigiile comerciale între societăţile de service şi asiguratori
CSA a precizat că nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între societăţile de service şi societăţile de asigurare, rolul CSA fiind acela "de a pune în aplicare legislaţia din domeniul asigurărilor imparţial, cu onestitate şi promptitudine, de a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurări".
În ce priveşte soluţionarea nefavorabilă a petiţiilor primite, CSA a precizat că rezolvarea acestora nu intră în competenţa sa. Astfel, petiţionarii au fost îndrumaţi către autorităţile care au competenţe legale pentru soluţionarea cazurilor res-pective, referitoare la situaţii cum ar fi derularea defectuoasă a contractelor de leasing ori sesizări cu privire la calitatea reparaţiilor efectuate în unităţile de service auto.
CSA a amintit că au fost situaţii când a sancţionat anumite societăţi de asigurare prin interzicerea temporară a exercitării activităţii de practicare a asigurării RCA atunci când a constatat nereguli.
De asemenea, Comisia face apel către societăţile de asigurare şi reprezentanţii ASSAI să găsească împreună soluţii concrete pentru rezolvarea "conflictului" creat.
Referitor la preţul poliţelor RCA şi al poliţelor CASCO, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor face următoarele precizări:
Tarifele poliţelor RCA sunt stabilite exclusiv de către societăţile de asigurare, care sunt operatori privaţi. Societăţile de asigurare îşi stabilesc aceste tarife în baza liberei concurenţe, iar tarifele sunt notificate şi nu aprobate de către CSA;
Printre cauzele care duc la creşterea tarifelor poliţelor RCA, potrivit declaraţiilor asigurătorilor, sunt creşterea numărului de accidente, dar şi adaosurile comerciale, enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de către unele service-uri auto;
În ceea ce priveşte poliţele CASCO, tarifele sunt stabilite tot de operatorii privaţi, în baza liberei concurenţe. Pentru a se evita orice confuzie, precizăm că asigurarea CASCO nu este obligatorie şi ţine de decizia fiecărui asigurat.