CONSIDERÂND CĂ ESTE UN MESAJ CARE "INCITĂ LA URĂ NAŢIONALĂ ŞI RASIALĂ", Jandarmeria a interzis banner-ul "Basarabia, pământ românesc"

Ziarul BURSA #Media-Advertising / 15 august 2006

Asociaţia Civic Media protestează faţă de decizia reprezentanţilor Jandarmeriei Române şi îşi rezervă dreptul de a avertiza organismele internaţionale de apărare a drepturilor omului şi a libertăţii de expresie

Asociaţia Civic Media protestează faţă de decizia reprezentanţilor Jandarmeriei Române de a interzice banner-el cu "Basarabia, pământ românesc", aparţinând campaniei de informare cu acelaşi titlu, lansată în parteneriat cu Asociaţia "21 Decembrie 1989\", Alianţa Civică, Grupul Independent pentru Democraţie şi Grupul de Acţiune "Noii Golani\".

"Informăm conducerea Jandarmeriei că prin aceste acţiuni se încalcă grav drepturile omului şi libertatea de expresie, într-un moment în care, înainte de aderarea României la UE, fiecare gest oficial este monitorizat îndeaproape", arată coordonatorul Civic Media, Victor Roncea, într-un comunicat.

Printre aderenţii la această campanie se numără şi suporterii mai multor echipe de fotbal, care au postat bannerele inscripţionate "Basarabia, pământ românesc". Reprezentanţii Jandarmeriei au considerat că un asemenea mesaj "incită la ură naţională şi rasială".

Astfel, la meciurile Rapid-Steaua (supercupa României), Steaua -U.Craiova şi Naţional - Politehnica Iaşi, suporterilor le-a fost interzis accesul cu aceste bannere. Mai mult, câţiva suporteri au fost obligaţi să îşi dea jos tricourile inscripţionate cu mesajul campaniei, precizează comunicatul, citat de Rompres.

În cazul în care Jandarmeria nu revine asupra acestei decizii, organizatorii campaniei îşi rezervă dreptul de a avertiza organismele internaţionale de apărare a drepturilor omului şi a libertăţii de expresie. Campania "Basarabia, pământ românesc" a intrat în cea de- a doua jumătate a desfăşurării ei. Până în prezent. s-au lipit peste 6.000 de afişe color, 15.000 de afişe alb-negru, precum şi alte mii de autocolante, în 23 de oraşe şi în zona rurală.

În cea de-a doua parte a campaniei, afişajul va continua, urmând a fi extins şi în alte oraşe. Concomitent, vor avea loc o serie de proiecţii ale unor filme artistice şi documentare referitoare la Basarabia şi la românii de peste Prut.

Campania se va încheia oficial pe 31 august, de Ziua Limbii Româ-ne, cu un concert în Piaţa Universităţii, urmând a fi reluată şi la Chişinău.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb