Consiliul Concurenţei pune în consultare publică analiza preliminară pe piaţa serviciilor de reparaţii şi întreţinere pentru echipamentele de radiologie-imagistică medicală, informează instituţia printr-un comunicat remis, astăzi, Redacţiei noastre.
Analiza a urmărit o mai bună cunoaştere a modului de desfăşurare a activităţii companiilor active atât pe piaţa de service, cât şi pe pieţe aflate în legătură cu aceasta, cum ar fi producţia sau distribuţia de aparate/echipamente de radiologie-imagistică medicală, dar şi organizarea de cursuri de pregătire profesională sau instruirea de specialitate asigurată angajaţilor.
De asemenea, au fost vizate aspecte referitoare la relaţiile dintre companii şi autorităţile publice cu competenţe specifice, de autorizare a desfăşurării activităţilor de service pentru aparate/ echipamente de radiologie-imagistică medicală. Nu în ultimul rând, Consiliul Concurenţei a luat în considerare unele semnale referitoare la posibilul impact anticoncurenţial al unor prevederi cuprinse în diverse acte cu caracter normativ.
"Autoritatea de concurenţă a constatat că, la ora actuală, nu există o evidenţă clară şi completă a companiilor care pot asigura service pentru aparatele/ echipamentele de radiologie-imagistică medicală. Lipsa unei baze de date care să asigure o evidenţă a furnizorilor de service, după criterii clare, ca de ex., tipuri de echipamente, producători etc., este de natură să afecteze procesul concurenţial, întrucât generează o asimetrie de informaţii atât între furnizorii de service-ofertanţi şi clienţii acestora, cum ar fi spitale, policlinici (în calitate de autorităţi publice contractante, cabinete private etc., cât şi între producătorii de aparate/ echipamente şi servisanţii-parteneri ai acestora, care sunt puşi în situaţia de a nu îşi cunoaşte concurenţii reali sau potenţiali, fapt ce se reflectă, în final, asupra consumatorului final (de ex., prin stabilirea unor condiţii comerciale contractuale cu efecte, directe sau indirecte, asupra clienţilor proprii). Instruirea profesională a personalului de specialitate al servisanţilor este asigurată şi certificată de producător şi reprezintă, totodată, o condiţie esenţială pentru a fi autorizaţi să presteze activitatea de service", se menţionează în comunicat.