România are toate şansele să fie digitalizată până în anul 2030, consideră Constantin Tomescu, viceprimarul sectorului 6 al Municipiului Bucureşti, specialist în domeniul investiţiilor cu capital privat.
Prezent la o întâlnire cu experţi de top din Marea Britanie, viceprimarul a discutat despre teme importante precum abordarea etapizată pentru integrarea noilor tehnologii, soluţii de securitate şi monitorizare video, moduri de prevenţie şi alte subiecte de maxim interes.
Constantin Tomescu a declarat: "Particip de câte ori am ocazia la întâlniri cu experţi în tehnologie. Suntem pregătiţi, avem o resursă umană valoroasă, iar soluţiile deja adoptate de alte state ne-au arătat atât ce se poate face, cât şi unde este loc de îmbunătăţiri sau unde au eşuat. Astfel că acum avem şansa de a adopta soluţii testate şi îmbunătăţite, practic, putem câştiga din această întârziere, dacă ne concentrăm pe latura pozitivă. Cel mai frecvent răspuns pe care îl aud când vorbim despre adoptarea soluţiilor digitale este legat de celelalte lipsuri - nu avem sate electrificate, nu avem apă şi canalizare, dar realitatea este că ne trebuie curajul de a porni un demers dificil, de durată, care nu este atât de vizibil şi nici atât de popular. Rezultatele sale însă vor fi adoptate cu mare interes de cetăţeni."
În calitate de director general al companiei de dezvoltare şi investiţii din cadrul multinaţionalei care a deschis primul mall din România, a atras investiţii străine directe, generând astfel peste 10.000 de locuri de muncă.
De câţiva ani este activ în domeniul guvernării inteligente, fiind implicat în toate etapele celui mai recent inaugurat proiect de implicare civică, Centrul de Inovare şi Imaginaţie Civică (CIIC), prin care administraţia publică va încuraja procesul de participare publică a cetăţenilor sectorului 6 la deciziile care îi privesc în mod direct. Acest demers este înglobat într-un proiect mai amplu de digitalizare a Primăriei Sectorului 6 - "Primărie fără hârtie" care are ca scop facilitarea accesului cetăţeanului cu un singur click la serviciile publice din cadrul primăriei, finanţat din fonduri europene prin Autoritatea de Mangement pentru Programul Operaţional Capacitate Administrativă. Această platformă va permite transmiterea cererilor, monitorizarea cererii în diferite etape din cadrul primăriei, cât şi comunicarea directă cu primăria.
Tomescu spune că în cadrul Direcţiei de taxe şi impozite s-a implementat deja o aplicaţie prin care cetăţenii îşi pot verifica şi plăti taxele direct din telefon, fiind necesară doar autentificarea în aplicaţie.
Constantin Tomescu este de asemenea iniţiatorul celui mai îndrăzneţ proiect, Carta România 2030, care aduce pe agenda publică digitalizarea în instituţii publice cât şi soluţii smart pentru administraţie.
1. Big fake
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2020, 20:58)
Infrastructura digitală în RO =O : VOT PE NET; BAZĂ CNP PE LOCALITĂȚII ; CASĂ MAR. LEG. CU ANAF. etc infinit.....