Alstom, lider al consorţiului compus din Alcatel Lucent România şi Pas 97 Impex, va furniza companiei naţionale de căi ferate din România (CFR) Atlas 200, soluţia sa ERTMS Nivelul 2, pentru segmentul de cale ferată de mare viteză Sighişoara-Coşlariu-Simeria, arată un comunicat remis redacţiei.
Partea de contract care îi revine companiei Alstom are o valoare de aproximativ 100 milioane de euro. Proiectul este finanţat din fonduri europene în proporţie de 85%.
Potrivit sursei citate, acest proiect reprezintă partea cea mai complexă a lucrărilor de modernizare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată de circa 170 km lungime. Lucrările sunt prevăzute a fi finalizate în termen de 40 de luni. Noul sistem de semnalizări va permite creşterea vitezei de transport feroviar până la 160 km/h. Pentru a testa si măsura performanţa sistemelor furnizate, Alstom va pune la dispoziţia CFR un tren regional, Coradia Polyvalent hibrid (electric şi diesel), complet echipat pentru testare şi măsurare.
Alstom este lider mondial în tehnologia ERTMS şi are contracte în 23 de ţări. Acestea acoperă 12.500 km şi peste 4.600 de trenuri. Compania a oferit soluţii pentru şapte dintre 12 cele mai rapide linii de cale ferată de mare viteză ale lumii care folosesc această tehnologie. În România, acesta este al doilea proiect în care Alstom foloseşte soluţia Atlas 200. De asemenea, Alstom a fost primul producător care a furnizat soluţii bazate pe această tehnologie concomitent pentru liniile de foarte mare viteză (Roma - Napoli, Italia), pentru liniile de mare viteză transfrontalieră (de la Liége, Belgia, la graniţa germană), pentru linia cu cel mai intens trafic (Mattstetten-Rothrist din Elveţia) şi pentru o linie dedicată exclusiv transportului de marfă (Linia Betuwe din Olanda).
Coradia Polyvalent este o generaţie de trenuri cu podea joasă dintr-un capăt în altul care integrează sistemul energetic hibrid (atât electric, cât şi diesel). Sistemul energetic hibrid al trenului Coradia Polyvalent reduce impactul trenului asupra mediului şi adaptează sistemul său de tracţiune pentru infrastructura existentă, atât pentru liniile electrificate, cât şi pentru cele neelectrificate. Mai mult, concepţia sa facilitează operaţiunile de mentenanţă astfel încât timpii de imobilizare să fie cât mai reduşi cu putinţă.
Cele mai importante proiecte pe care compania le derulează în România sunt lucrările de mentenanţă oferite companiei Metrorex, printr-un contract de 15 ani, precum şi o serie de lucrări de modernizare şi reabilitare pentru CFR.