Ministerul Transporturilor va semna, în 2009, contracte pentru construirea a 958 km de autostradă, după ce anul 2008 a fost dedicat pregătirii studiilor de fezabilitate şi încheierii licitaţiilor pentru desemnarea celor care vor realiza aceste studii. Potrivit datelor din strategiile aprobate de ministrul Ludovic Orban, în 2009, vor fi semnate contracte pentru construirea unor proiecte importante de autostradă precum tronsonul Piteşti - Sibiu, cu o lungime de 155 km, şi Autostrada Moldova (Târgu Mureş - Iaşi), cu o lungime de 310 km şi Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani - Albiţa, cu 314 km.
Tronsonul de Autostradă Piteşti - Sibiu, face parte din Coridorul IV de Transport European (Arad - Piteşti - Bucureşti - Constanţa), dar nu are finanţare de la Uniunea Europeană fiind considerat foarte dificil de realizat din cauza solului. Se pare că acest tronson, pentru care la începutul anului viitor se va semna contractul pentru compania care va realiza studiul de fezabilitate, constructorul va fi selectat până la sfârşitul lui 2009 urmând ca proiectul să se realizeze în concesiune. Pe Coridorul IV, cu excepţia tronsoanelor Piteşti - Sibiu şi Medgidia- Constanţa, se cunosc deja companiile care vor realiza tronsoanele de autostradă.
Potrivit Agerpres, tot în concesiune va fi realizat tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov, cu o lungime de 55 km şi al cărui constructor/finanţator/concesionar va fi selectat în luna ianuarie a anului viitor. Anul viitor va fi selectat constructorul pentru Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani - Albiţa, de pe Coridoul IX Pan European, tronson ce va avea finanţare europeană. Ministerul Transporturilor trebuie să încheie contractul pentru Autostrada Moldova, pe traseul Târgu Mureş - Poiana Largului - Târgu Neamţ - Săbăoani - Târgu - Frumos - Iaşi, care va fi realizată tot în concesiune.
Pentru 2009 sunt programate şi contractele pentru realizarea a 75 de centuri ocolitoare în oraşe medii şi mari, dar şi pentru construcţia unor drumuri expres, precum Craiova - Piteşti, Sebeş- Turda, Oradea - Arad, Baia Mare - Satu Mare - Petea. Şi la Autostrada Transilvania, realizată de constructorul american Bechtel, în afara tronsoanelor Suplacu de Barcă - Borş şi Câmpia Turzii - Gilău, aflate în execuţie, în 2009 vor demara lucrările la alte două tronsoane, Cluj - Mihăeşti (46 km) şi Mihăeşti - Suplacu de Barcău (75 km).
Doar două miliarde de euro vor fi asigurate de Uniunea Europeană pentru construcţia de autostrăzi prin fonduri structurale, însă doar pentru pentru reţelele de transport europene.