"Michelin & Cie" din Franţa, cel mai mare producător mondial de anvelope raportează o scădere a profiturilor sale în prima jumătate a acestui an, ca urmare a costurilor ridicate pe care le are cu materia primă (cauciucul) şi a cheltuielilor aferente închiderii unei fabrici din Canada. În consecinţă, compania şi-a modificat în scădere ţinta pentru profitul pe 2006.
Câştigul net al companiei a scăzut cu 29% în primele şase luni din 2006, faţă de perioada similară din 2005, însumând 276 milioane de euro (350 milioane de dolari). Analiştii aşteptau ca "Michelin" să raporteze un profit net de 319 milioane de euro. Profitul pe acţiune a fost de 1,90 euro în primul semestru din 2006, faţă de 2,68 euro în aceeaşi perioadă din 2005.
"Ceea ce dezamăgeşte cu adevărat este că societatea nu se aşteaptă la nicio îmbunătăţire a situaţiei în cea de-a doua jumătate a anului", consideră Thomas Aney, analist la "Dresdner Kleinwort" din Frankfurt.
"Michelin", producătorul anvelopelor Michelin, B.F. Goodrich, Uniroyal şi Kleber, a majorat preţurile de distribuţie la începutul anului în curs şi la mijlocul lunii iunie, în Europa şi America de Nord, urmărind astfel să compenseze creşterea preţului cauciucului şi ţiţeiului.
În acest an, preţul cauciucului natural a crescut cu 31%, la 2,31 dolari kilogramul pe piaţa din Tokyo. Cotaţia petrolului - utilizat la fabricarea cauciucului sintetic, a sporit cu 26%, la peste 74 de dolari barilul.
"Michelin" a avut cheltuieli de 160 de milioane de euro pentru închiderea fabricii din Kitchener, Ontario.
Conducerea societăţii vrea să diminueze costurile de producţie, astfel încât să majoreze profiturile brute ale acesteia. Pentru 2006, "Michelin" aşteaptă ca profitul brut să atingă 8% din vânzări, faţă de 8,8% - cât preconiza anterior. În schimb, pentru 2010, oficialii companiei aşteaptă ca profitul brut să ajungă la 10% din vânzări.
În perioada de raportare, vânzările "Michelin" de anvelope pentru camioane grele au crescut cu 8,8%, la 2,63 miliarde de euro, iar cele de anvelope destinate autoturismelor - cu 7,5%, la 4,37 miliarde de euro.