COTAR: ASF şi asigurătorii nu au respectat protocolul privind RCA

Ioana Dogaru
Bănci-Asigurări / 12 ianuarie 2016

Actualizare 18:01 ASF contrazice COTAR: Asigurătorii au respectat protocolul privind RCA încheiat în decembrie

Cele nouă societăţi de asigurare autorizate să vândă poliţe RCA au respectat, cu unele excepţii marginale, pe categorii de produs, plafonarea majorărilor de tarif la 50% astfel că noile contracte de asigurare obligatorie RCA încheiate cu transportatorii se înscriu în linia asumată prin Protocolul din decembrie 2015, a transmis astăzi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), prin intermediul unui comunicat.

Instituţia a organizat o şedinţă de lucru cu reprezentanţii celor nouă societăţi de asigurare autorizate să vândă poliţe RCA având ca temă verificarea încadrării noilor tarife în plafonul de majorare de 50% convenit prin Protocolul încheiat pe 22 decembrie 2015 şi reiterarea angajamentului de continuare a demersurilor comune menite să conducă la normalizarea pieţei RCA.

ASF subliniază necesitatea diferenţierii între anumite preţuri de ofertă generate automat de sistemele societăţilor de asigurare, care pot depăşi în unele cazuri plafonul de majorare de 50%, şi tarifele finale din contractele încheiate cu societăţile de transport. "Asigurătorii au reconfirmat cu ocazia întâlnirii de astăzi că nu vor depăşi limita convenită, cu atât mai mult cu cât în prezent au posibilitatea de a renegocia condiţiile de preţ, după recenta eliminare din Norma RCA a plafonării reducerilor, aceştia putând oferi practic discounturi oricât de mari", se arată în comunicat.

La discuţii au participat preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu, vicepreşedintele instituţiei, Marius Vorniceanu, şi echipa de supraveghere a sectorului de asigurări.

"Noi monitorizăm permanent situaţia de pe piaţa RCA şi îi invităm pe transportatori să ne semnaleze eventualele cazuri în care ofertele avansate de asigurători nu se încadrează în plafonul de majorare de 50% sau dacă se află în imposibilitatea de a-şi asigura autovehiculele la societăţi care respectă plafonul", a declarat preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu.

În ceea ce priveşte măsurile pe termen mediu menţionate în Protocolul din 22 decembrie 2015, ASF a constituit un grup de lucru dedicat problematicii RCA, cu participarea UNSAR - asociaţia profesională a asigurătorilor, precum şi a asociaţiilor patronale din transporturi, obiectivul fiind definitivarea unui set de propuneri de reglementare şi de acţiuni cu grafice de execuţie, pentru fluidizarea cât mai grabnică şi sustenabilă a pieţei RCA.

"Concluziile grupului de lucru vor fi făcute publice pe măsură ce lucrările vor avansa. În acelaşi timp, ASF va continua dialogul activ cu părţile implicate şi evaluarea periodică a respectării angajamentelor din Protocolul încheiat cu transportatorii şi asigurătorii", precizează comunicatul.

Potrivit ASF, întâlnirea la care au participat reprezentanţii societăţilor Allianz-Ţiriac, Uniqa, Asirom, Carpatica Asig, City Insurance, Euroins, Generali, Groupama şi Omniasig face parte din acţiunile ASF de monitorizare continuă a implementării Protocolului rezultat în urma discuţiilor cu asociaţiile reprezentative ale transportatorilor şi asigurătorilor.

(S.A.)

-----------

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) acuză nerespectarea protocolului semnat în decembrie cu ASF şi companiile de asigurări care ar limita creşterea RCA la cel mult 50% faţă de iunie 2015 şi susţine că poliţele s-au scumpit deja peste acest nivel, potrivit unui comunicat.

"În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane", arată COTAR în comunicat.

Confederaţia atenţionează, în plus, asupra altui proiect de modificare a legislaţiei, care ar fi potrivit sursei citate în defavoarea cetăţenilor şi a transportatorilor.

"La întâlnirea care a avut loc ieri (luni, n.r.), 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că «guvernul nu are bani»", potrivit comunicatului.

Proiectul a fost respins atât de patronate, cât şi de sindicate, însă reprezentanţii Ministerului Transporturilor au anunţat că vor trimite propunerile la Guvern, pentru aprobare.

"Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări, pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor", a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

COTAR cere Transporturilor demiterea celor care au elaborat proiectul de ordonanţă de urgenţă.

"O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor. Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii", arată COTAR.

Transportatorii mai spun că la finele anului trecut ARR a cumpărat opt sau zece autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro pe maşină, "pentru ca directorii să se plimbe".

În decembrie, transportatorii au organizat un protest la Bucureşti, blocând cu mii de taxiuri, camioane, autobuze şi microbuze Piaţa Victoria şi Şoseaua Kiseleff, principala nemulţumire fiind legată de creşterea tarifelor RCA. Altă solicitare a vizat eliminarea supraccizei.

Reprezentanţii transportatorilor au discutat la Guvern cu vicepremierul Vasile Dâncu, ministru al Administraţiei, şi după întâlnire au declarat că vor continua discuţiile privind RCA şi că este posibil să reia protestele, în lipsa unor soluţii, arătându-se dezamăgiţi, totodată, că supraacciza va rămâne în vigoare anul viitor.

Reprezentanţii transportatorilor, ai companiilor de asigurări şi ai ASF au încheiat atunci un protocol care limitează creşterea RCA la 50% faţă de nivelul din iunie, conform COTAR.

Transportatorii au susţinut că preţul poliţelor RCA ar fi putut creşte cu până la 400%, ajungând astfel la valori mai mari decât ale autoturismelor asigurate.

În replică, asigurătorii au afirmat că transportatorii rutieri generează companiilor de asigurări pierderi mari pe segmentul RCA, 37 din 100 de vehicule asigurate fiind implicate într-o daună pe parcursul unui an, potrivit Uniqa, faţă de 6 din 100 în cazul persoanelor fizice, iar valoarea despăgubirilor este mult mai mare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb