Compania UBER nu are niciun motiv să ceară amânarea sau modificarea unei legi ce reglementează transporturile şi taximetria, deoarece UBER nu face transport sau taximetrie, se arată într-un comunicat de presă al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) trimis Redacţiei.
În document se arată: "Firma UBER nu are niciun motiv să ceară amânarea sau orice fel de modificare a unei legi care reglementează transporturile şi taximetria, pentru că firma UBER nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativă la masa negocierilor, într-un domeniu în care nu-şi desfăşoară activitatea (...) Nu înţelegem de ce firma UBER trebuie să intervină în această dezbatere a noastră cu Guvernul României, pentru a stopa o măsură de modificare a unei legi care nu are nicio legătură cu domeniul de activitate al firmei UBER. Firma UBER este o platformă informatică, are cu totul alt obiect de activitate, deci nu are ce să caute în această discuţie referitoare la problemele transportatorilor".
În context, reprezentanţii COTAR solicită Guvernului să dea curs cerinţelor transportatorilor şi să modifice Legea 38/2003 aşa cum se va stabili în urma negocierilor, conform Legii Dialogului Social.
Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a desclarat: "Cerinţele noastre de modificare a legislaţiei sunt formulate astfel încât să se elimine pirateria din transporturi. Toată lumea ştie în ţara asta că se face piraterie în transportul rutier, iar firmele care respectă legea sunt grav afectate, mai ales după introducerea termenilor permanent şi în mod repetat, care, practic, obligă organele de control să demonstreze caracterul repetat al activităţii neautorizate, înainte de a-l putea sancţiona pe contravenient. Toată lumea ştie că se pot lua curse regulate nedeclarate din anumite puncte fixe din localităţi sau chiar se pot comanda curse neautorizate, fără ca Poliţia să-i amendeze pe cei care fac piraterie, deci este imperios necesar să se facă schimbarea legislativă pe care noi, transportatorii rutieri autorizaţi, am cerut-o Guvernului".
Vasile Ştefănescu a precizat, conform sursei citate, că aşteaptă discuţiile pe tema conceptului de "ride-sharing" în condiţiile în care modalitatea de calcul pe bază de algoritm nu este reglementată în România şi nu corespunde legislaţiei fiscale în vigoare.
1. Servicii de transport
(mesaj trimis de Traian în data de 16.08.2017, 22:15)
Incerc de la o vreme sa merg numai cu Uber, pe cat posibil. Cel putin pentru drumurile personale sau cu prietenii. La corporatia la care lucrez, avem contract pentru transport cu o agentie, New Concept Travel. Serviciile sunt mediocre, uneori sub orice critica, clar sub Uber. O data soferul nu a venit si am fost nevoit sa apelez la Uber, ca altfel intarziam la aeroport. O colega la fel a patit. Deci nu este chiar ok, as spune ca Uber este viitorul. Mai ales ca e destul de accesibil