Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat, săptămâna trecută, modificările normei privind taxele de autorizare, avizare şi funcţionare în sistemul pensiilor administrate privat (pilonul II), informează CSSPP. Conform noilor reglementări, Comisia va percepe taxe pentru interpretarea oficială a reglementărilor în vigoare privind sistemul pensiilor administrate privat din România (5.000 lei), acordarea de asistenţă, la cerere, în vederea înfiinţării unei entităţi supuse autorizării sau avizării de către Comisie - 2.000 lei, acordarea de asistenţă, la cerere, în vederea elaborării unui document supus autorizării sau avizării de către Comisie - 3.000 lei, emiterea deciziei de retragere a autorizaţiei/avizului la cererea entităţii - 400 lei, emiterea deciziei de radiere, la cererea entităţii - 700 de lei, eliberarea de duplicate de pe actele individuale emise de Comisie - 10 lei/pagină, eliberarea de copii ale documentelor cu caracter public pe suport hârtie sau pe suport magnetic - 0,5 lei/pagină plus cinci lei costul suportului magnetic.
De asemenea, cuantumul taxelor pentru emiterea deciziei de avizare este de 1.000 lei pentru agentul de marketing persoană juridică, consultant de pensii private, 1.500 lei pentru persoana juridică specializată, 1.000 lei pentru actul individual de aderare, 100 lei pentru tematica privind cursul pentru agenţi de marketing în domeniul pensiilor administrate privat, 25 lei pentru modificările documentelor care au stat la baza obţinerii deciziei de avizare pentru agenţii de marketing persoane fizice, 500 lei pentru modificarea actului individual de aderare.