CU O CREŞTERE DE 87% A VÂNZĂRILOR, ÎN PERIOADA 2008-2013 "Cosmetic Plant şi-a reinvestit profitul în fiecare an, din 2006"

ADRIANA RĂDUŢĂ
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 22 iulie 2014

"Cosmetic Plant şi-a reinvestit profitul în fiecare an, din 2006"

(Interviu cu Susana Laszlo, director general Cosmetic Plant)

Compania Cosmetic Plant nu a fost afectată de criză, după cum ne-a spus Susana Laszlo, directorul general al societăţii. Domnia sa ne-a menţionat că, începând din anul 2006, profitul realizat a fost reinvestit an de an, "pentru a asigura firmei o dezvoltare eficientă".

"Începând cu anul 2010, ne-am crescut substanţial cheltuielile de marketing, înregistrând o creştere de 241%, în perioada 2010-2013", ne-a mai spus, într-un interviu, doamna Laszlo.

Domnia sa ne-a precizat că ultima investiţie majoră a companiei a fost relocarea fabricii, a depozitului şi a birourilor administrative. În toamna acestui an urmează să fie finalizat un proiect de retehnologizare de 100.000 de euro, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în urma căruia capacitatea producătorului de cosmetice ar urma să se majoreze cu aproximativ 70%.

Reporter: În ce mod a fost afectată compania Cosmetic Plant de criza economică?

Susana Laszlo: Putem afirma cu încredere faptul că firma noastră nu a fost afectată de criza economică a ultimilor ani, cifra de afaceri crescând de la an la an în ciuda problemelor cu care s-a confruntat economia mondială. Astfel, în perioada 2008-2013, am înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 87%.

Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru a obţine aceste rezultate într-o perioadă dificilă pentru economie?

Susana Laszlo: Performanţa despre care am amintit a fost posibilă tocmai ca urmare a unei strategii foarte concrete în acest sens. În primul rând, am fost foarte atenţi la ţinerea în frâu a cheltuielilor, bineînţeles fără a face rabat la calitatea produselor. În plus, am analizat îndeaproape atât trendurile internaţionale, cât şi nevoile consumatorilor din ţară şi ne-am adaptat în permanenţă gama sortimentală în funcţie de acestea: am lansat game de produse noi şi am renunţat la acele produse care nu aveau performanţa necesară.

În paralel, am adaptat şi politica noastră de preţuri, aplicând doar creşterea de preţ necesară pentru a acoperi inflaţia, chiar dacă acest lucru a condus la reducerea procentuală a profitului. Începând cu anul 2010, ne-am crescut substanţial cheltuielile de marketing, înregistrând o creştere de 241%, în perioada 2010-2013.

Nu în ultimul rând, toate acestea au fost posibile prin reinvestirea sistematică a profitului. Practic, din anul 2006, reinvestim an de an profitul, pentru a asigura firmei o dezvoltare eficientă.

Reporter: Ce investiţii aţi realizat în ultimul an?

Susana Laszlo: Ultima investiţie majoră realizată a fost relocarea fabricii, depozitului şi birourilor administrative, proiect pentru care am cheltuit 750.000 euro. Capacitatea de producţie a noii fabrici este de 1,5 milioane de produse, clădirea având o suprafaţă utilă de 1.700 mp.

Reporter: Care sunt planurile şi bugetul de investiţii pentru 2014?

Susana Laszlo: În toamna acestui an finalizăm un proiect de retehnologizare de 100.000 de euro, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, un proiect în cadrul căruia achiziţionăm două utilaje noi de ultimă generaţie cu ajutorul cărora capacitatea noastră de producţie va creşte cu aproximativ 70%.

Reporter: Care este cifra de afaceri estimată pentru acest an?

Susana Laszlo: Pentru 2014 estimăm un business de circa 1,7 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 10% faţă de cea din 2013.

Reporter: Ce produse aţi lansat în ultima perioadă?

Susana Laszlo: Din punct de vedere al gamei noastre sortimentale, ultimii doi ani au însemnat o aliniere puternică la tendinţele mondiale ale cosmeticii moderne, prin începerea folosirii ingedientelor BIO şi formularea unor reţete moderne, fără parabeni, siliconi şi coloranţi. Am lansat, astfel, trei game noi de produse: o gamă de produse care are la bază uleiul de măsline şi extractul din frunze de măslin, una bazată pe ulei de argan şi extract de AloeVera şi o gamă care are la bază extractul de celule stem din muguri şi ulei de argan. Eforturile noastre au fost apreciate prin câştigarea unor prestigioase premii internaţionale la competiţia World Quality Selections din Bruxelles.

În primăvară anului 2014 am lansat, de asemenea, trei produse noi: crema nutritivă pentru mâini şi unghii cu ulei de argan şi extract de aloe vera, şamponul hidratant-regenerant cu ulei de argan şi Bioliv Clear Exfoliant facial, relansând, în primăvară, şi crema gommage cu gălbenele, într-un ambalaj nou.

Reporter: Ce produse urmează să lansaţi?

Susana Laszlo: Portofoliul nostru de produse este într-o continuă îmbunătăţire şi extindere. An de an lansăm produse şi game noi sau facem facelift-uri de design, astfel încât produsele să rămână în continuare competitive. Pregătim şi pentru această toamna mai multe surprize clientelor noastre, printre care relansarea unei game de produse pe baza unei reţete moderne şi adaptate la trendurile internaţionale, însă aş preferă să nu divulg mai multe detalii în acest moment.

Reporter: Ce caracteristici specifice au produsele Cosmetic Plant?

Susana Laszlo: Pornind de la convingerea mamei mele, conform căreia natura poate conferi o putere suplimentară ştiinţei în crearea unor produse cosmetice de calitate la un preţ accesibil, toate gamele de produse Cosmetic Plant au la bază câte un ingredient activ natural: gălbenelele, cătina, muşeţelul, măceşele, busuiocul, salvia - în cazul gamelor de produse clasice. În cazul gamelor moderne, suntem deja atenţi şi la provenienţa acestor ingrediente, folosindu-le din ce în ce mai mult pe cele provenite din culturi de plante organice.

În plus, suntem din ce în ce mai atenţi şi la formularea unor produse fără parabeni, parafine, siliconi şi coloranţi.

Reporter: Care este capacitatea de producţie?

Susana Laszlo: Fabrica noastră are, în acest moment, o capacitate de producţie de 1,5 milioane de produse pe an. Însă, prin investiţiile din acest an, avem în plan să dezvoltăm aceas­tă capacitate cu 70%.

Reporter: Cât din producţie merge la export şi în ce ţări?

Susana Laszlo: Exporturile nu reprezintă, deocamdată, un procent foarte mare din businessul nostru, însă obiectivul principal pentru anul 2014 este creşterea ponderii exporturilor în cifra de afaceri a companiei, prin promovarea mai agresivă a produselor noastre pe pieţele străine.

În prezent, Cosmetic Plant exportă produse în ţări precum Canada, Grecia, Italia, Germania, Liban, Emiratele Arabe Unite, Azerbaijan sau Austria.

Reporter: În ce zone intenţionaţi să va extindeţi?

Susana Laszlo: Suntem în discuţii cu parteneri potenţiali din diverse ţări, însă, deocamdată, nu au fost finalizate toate detaliile acestor colaborări.

Reporter: Ce produse sunt cele mai căutate?

Susana Laszlo: În anul 2013, o proporţie de 62,62% din cifra de afaceri Cosmetic Plant a fost reprezentată de produsele destinate îngrijirii tenului, acestea fiind cele prin care ne-am consacrat pe piaţă. Această categorie este urmată de produsele pentru protecţie solară, care reprezintă 17,69% din cifra de afaceri şi de cele pentru îngrijirea părului, care însumează 8,11% din vânzări.

Reporter: Ce profit a înregistrat compania în 2013?

Susana Laszlo: Profitul înregistrat în anul 2013 a fost de circa 170.000 de euro.

Reporter: Cum a evoluat cererea pe piaţa internă?

Susana Laszlo: În ultimii ani s-a remarcat o atenţie sporită din partea consumatorilor pentru produsele cos­metice achiziţionate, atât din punct de vedere al ingredientelor active folosite, cât şi din punct de vedere al raportului calitate - preţ. Referitor la ingrediente, se observă o creştere accentuată a cererii pentru produsele cosmetice bazate pe ingrediente naturale organice şi formulate pe baza unor reţete moderne. Consumatorii devin din ce în ce mai educaţi cu privire la importanţa ingredientelor active folosite în industria cosmetică şi, astfel, verificarea listei ingredientelor unei creme sau loţiuni înainte de achiziţie nu mai este ceva ieşit din comun.

Interesul pentru produsele anti-aging îşi continuă trendul ascendent. Media joacă un rol foarte important în creşterea presiunii pentru a avea un aspect cât mai tânăr, sănătos şi dinamic.

Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi şi cum credeţi că va evolua aceasta?

Susana Laszlo: Piaţa cosmeticelor din România este extrem de competitivă. Pe lângă jucătorii majori de pe piaţă, corporaţii internaţionale gigante precum Beiersdorf sau L'Oreal, există o competiţie acerbă şi între producătorii autohtoni. Bătălia se dă atât pentru păstrarea clientelei, cât şi pentru acapararea de clienţi noi şi identificarea de noi nişe de piaţă. Atât producătorii internaţionali, cât şi cei autohtoni sunt foarte atenţi la trendurile de pe piaţă şi lansează produse şi game noi atât bazate pe ingredientele active la modă, deci mai puţin riscante, cât şi produse inovative, care încearcă să acopere câte un gol pe piaţă.

Toată lumea este conştientă de faptul că marile branduri internaţionale se promovează mult mai agresiv, având în vedere bugetul substanţial de care dispun producătorii lor, şi este foarte greu să concurezi cu notorietatea acestora. Suntem, însă, ferm convinşi de faptul că, încet-încet, vor fi apreciate tot mai mult calitatea şi valoarea produselor cosmetice autohtone, chiar dacă brandurile internaţionale sunt mult mai intens mediatizate.

În ciuda problemelor economice cu care ne confruntăm în continuare, românii nu vor renunţa la obişnuinţa folosirii produselor cosmetice. De aceea, noi preconizăm o orientare mai puternică a consumatorilor către produsele cosmetice cu preţ upper-medium.

Reporter: Cu ce probleme va confruntaţi şi ce soluţii vedeţi pentru rezolvarea lor?

Susana Laszlo: În primul rând mă gândesc la diverse constrângeri impuse de diferite reglementări, pentru care nu întotdeauna ni se oferă şi soluţia rezolvării lor. De exemplu, testările impuse prin lege pentru produsele cosmetice nu pot fi realizate în ţară, deoarece nu există laboratoare specializate.

De asemenea, ne confruntăm cu diverse probleme la achiziţia de materii prime şi ambalaje. Există foarte puţini producători autohtoni care să poată oferi produse de calitate, iar producătorii străini au termene de livrare şi constrângeri cantitative destul de mari, ceea ce impune necesitatea creării unor stocuri proprii mai mari decât nevoile mediate. În plus, în cazul achiziţiilor din străinătate, costurile de transport sunt mai mari şi, astfel, cresc şi cheltuielile aferente.

Nu în ultimul rând, consider că producătorii autohtoni sunt defavorizaţi şi la capitolul prezenţei în marile lanţuri internaţionale de hyper- şi supermarketuri, unde condiţiile impuse de către acestea ar trebui să fie mai avantajoase pentru firmele autohtone decât pentru marile branduri internaţionale.

Reporter: Mulţumesc!

Cosmetic Plant a fost înfiinţată în 1991, atât unitatea de producţie, cât şi depozitul şi birourile administrative fiind localizate în Cluj Napoca. Afacerea este una de familie, fiind înfiinţată de Ileana Meşter, mama Susanei Laszlo. Societatea are 31 de angajaţi, din care 12 în domeniul producţiei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb